Fińskie linie lotnicze Finnair z zyskiem w 2012 roku
"Cały 2012 rok oraz jego ostatni kwartał był dla nas satysfakcjonujący. Udało nam się osiągnąć zysk, po raz pierwszy od 2007 roku" - powiedział prezes Finnair, Mika Vehvilaeinen.
Według prezesa Finnair, "zmiany strukturalne i redukcja kosztów przynoszą rezultaty". Program oszczędnościowy jest wdrażany szybciej, niż wynika to z harmonogramu, na koniec 2012 roku Finnair zmniejszył koszty działalności o 100 mln euro.
Na poprawę rentowności przedsiębiorstwa wpłynęło m.in. zlecenie świadczenia usług z zakresu tzw. wsparcia technicznego zewnętrznej firmie SR Technics, z którą podpisano w kwietniu 2012 roku umowę w tej sprawie.
W ubiegłym roku zatrudnienie w Finnair zmniejszyło się względem 2011 roku o ok. 9 proc., do 6,7 tys. osób.
Zarząd fińskich linii lotniczych zamierza poprawiać rentowność również w 2013 roku. W ramach negocjacji z pracownikami chce "uprościć systemu wynagrodzeń", tak aby zmniejszyć koszty osobowe.
W 2013 roku Finnair obchodzi 90-lecie działalności, do 2020 roku planuje podwoić przychody z połączeń do Azji. Przedsiębiorstwo chce inwestować w nowe samoloty Airbus A350.
Linie Finnair w 1988 roku, jako jedne z pierwszych w Europie pozpoczęły loty między Europą a Chinami, zaczynając od połączeń z Helsinek do Pekinu. Przez kolejne lata systematycznie rozbudowywały siatkę połączeń do Chin oraz innych krajów Azji. Latem 2013 roku zaoferują nowe połączenie między Helsinkami a chińskim miastem Xi'an.
Dzięki tej strategii port lotniczy w Helsinkach stał się dogodnym miejscem przesiadkowym dla podróżujących między Europą a Azją.
W 2011 roku linie Finnair miały ponad 90 mln euro straty.
Linie lotnicze Finnair w ponad 50 proc. należą do fińskiego państwa. (PAP)
zys/ mki/
Komentarze