Eurolot uruchomi połączenie Lublin – Warszawa
Pierwszy rejs zaplanowano na 26 października. Linię będą obsługiwały samoloty Bombardier Q400, które mogą zabrać na pokład 78 pasażerów. Wyloty z Lublina będą wcześnie rano, a powroty z Warszawy późnym wieczorem. Nie będzie wieczornego powrotu w soboty z Warszawy do Lublina i porannego lotu w niedzielę z Lublina do Warszawy.
„To ma na celu skomunikowanie Lublina z siatką połączeń, która jest możliwa do osiągnięcia w Warszawie. Pasażerowie z Lublina będą mogli się przesiąść na Lotnisku Chopina, polecieć do blisko 30 miejsc w Polsce i Europie, i jeszcze tego samego dnia wrócić do Lublina” – powiedział Wójtowicz na konferencji prasowej.
Prezydent Lublina Krzysztof Żuk podkreślił, że połączenie lotnicze z Warszawą będzie jednym z najważniejszych dla mieszkańców miasta i regionu. „Poprawia się dostępność komunikacyjna Lublina. Dla biznesu to kapitalna informacja. W ciągu jednego dnia można będzie zrealizować rozmowy handlowe, podpisać umowę i wrócić. Nie ma utraty czasu” – powiedział Żuk.
Obecnie z Lublina latają samoloty do Londynu, Oslo, Gdańska, Mediolanu, Rzymu, Frankfurtu nad Menem i Wrocławia przewoźników Ryanair, Wizz Air, Eurolot, Carpatair i Lufthansa.
Od maja przyszłego roku Wizz Air ma uruchomić połączenie do Sztokholmu.
Zbudowany w podlubelskim Świdniku Port Lotniczy Lublin otwarto w grudniu 2012 r. Do końca sierpnia tego roku obsłużył on około 340 tys. pasażerów; w sierpniu – 23 666 pasażerów, najwięcej od początku funkcjonowania.
Budowa lotniska w Świdniku kosztowała 400 mln zł, z czego 144,5 mln zł pokryła dotacja z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Lubelskiego. Terminal portu przystosowany jest do obsługi miliona pasażerów rocznie. Udziałowcami spółki Port Lotniczy Lublin są samorządy Lublina, Świdnika, województwa lubelskiego i powiatu świdnickiego. (PAP)
kop/ son/ jra/
Komentarze