Data publikacji:
09.04.2010 11:04
Źródło artykułu
"Ekologiczny" przelot samolotu nad Atlantykiem
09.04. Warszawa (PAP) - Francuskie linie lotnicze Air France dokonały pierwszego "ekologicznego" przeloty nad Atlantykiem, na trasie Paryż-Miami.
Lot odbył się w ramach euro-atlantyckiej inicjatywy, mającej na celu zmniejszenie emisji gazów cieplarnianych oraz hałasu - wyjaśnił przedstawiciel Air France.
Boeing 747 z 420 pasażerami na pokładzie znajdował się w powietrzu 9 godzin 30 minut. Na każdym etapie lotu realizowano szczególne, zawczasu wypróbowane procedury. Skrócono czas kołowania na pas startowy, nabieranie wysokości i podchodzenie do lądowania odbywało się łagodniej niż zazwyczaj. Podczas lotu wybrano optymalną wysokość i prędkość w celu zmniejszenia zużycia paliwa. W wyniku tych działań udało się zmniejszyć emisję CO2 o 6-9 ton i zaoszczędzić 2-3 tony paliwa - poinformowało towarzystwo Air France.
Kiedy wszystkie transatlantyckie przeloty linii francuskich staną się "ekologiczne", emisje CO2 zmniejszą się o 135 tys. ton rocznie, a oszczędność paliwa wyniesie 43 tys. ton.Francja poszła za przykładem Szwecji, w której od kilku lat praktykuje się "ekologiczne lądowania" samolotów przy zmniejszonym zużyciu paliwa. (PAP)yy/ tot/
Lot odbył się w ramach euro-atlantyckiej inicjatywy, mającej na celu zmniejszenie emisji gazów cieplarnianych oraz hałasu - wyjaśnił przedstawiciel Air France.
Boeing 747 z 420 pasażerami na pokładzie znajdował się w powietrzu 9 godzin 30 minut. Na każdym etapie lotu realizowano szczególne, zawczasu wypróbowane procedury. Skrócono czas kołowania na pas startowy, nabieranie wysokości i podchodzenie do lądowania odbywało się łagodniej niż zazwyczaj. Podczas lotu wybrano optymalną wysokość i prędkość w celu zmniejszenia zużycia paliwa. W wyniku tych działań udało się zmniejszyć emisję CO2 o 6-9 ton i zaoszczędzić 2-3 tony paliwa - poinformowało towarzystwo Air France.
Kiedy wszystkie transatlantyckie przeloty linii francuskich staną się "ekologiczne", emisje CO2 zmniejszą się o 135 tys. ton rocznie, a oszczędność paliwa wyniesie 43 tys. ton.Francja poszła za przykładem Szwecji, w której od kilku lat praktykuje się "ekologiczne lądowania" samolotów przy zmniejszonym zużyciu paliwa. (PAP)yy/ tot/
Źródło artykułu
Komentarze