Data publikacji:
04.11.2009 10:35
Źródło artykułu
Doświadczenia pilotów i mechaników pomagają chirurgom
04.11. Warszawa (PAP) - Nowe procedury wprowadzane w brytyjskiej służbie zdrowia są wzorowane na procedurach wypracowanych w lotnictwie oraz przemyśle motoryzacyjnym - informuje serwis BBC News/Health.Zarówno w przypadku nagłych turbulencji podczas lotu, jak i przy nieoczekiwanym krwawieniu zakłócającym operację serca, wcześniejsze planowanie i uporządkowane środowisko pracy mogą decydować o powodzeniu całego przedsięwzięcia. Dlatego kierownictwo brytyjskiej państwowej służby zdrowia korzysta z doświadczeń emerytowanych pilotów oraz pracowników fabryk samochodów.Wystąpienie wielu nagłych problemów można zawczasu przewidzieć, co pozwala się do nich dokładnie przygotować, by móc działać sprawnie w warunkach stresu. Pomagają na przykład spotkania lekarzy przed operacją oraz sporządzanie indywidualnej listy czynności do sprawdzenia u każdego pacjenta. Kilkuminutowe spotkanie przed operacją może zaoszczędzić godzinę operowania - dzięki lepszemu zaplanowaniu kolejności pacjentów oraz wykorzystaniu sprzętu. Można także usprawnić transport pacjenta z i do sali operacyjnej, co pozwala zmniejszyć czas stracony na przestoje - podobne reguły obowiązują również przy produkcji samochodów.(PAP)pmw/ agt/



Źródło artykułu
Komentarze