CPK: dalszy los postępowania na wykonawcę master planu zależy od KIO
Z powodu niespełnienia kryteriów w ofertach złożonych przez oferentów, spółka Centralny Port Komunikacyjny unieważniła postępowanie na wykonawcę master planu CPK – poinformowała PAP spółka. Od decyzji odwołał się jeden z oferentów; o dalszym toku postępowania zdecyduje Krajowa Izba Odwoławcza.
W połowie listopada CPK poinformowało, że trzy konsorcja: francusko-hiszpańskie konsorcjum ADP i IDOM, holenderska grupa NACO oraz niemiecko-austriacki ILF złożyły oferty w postępowaniu na wykonawcę master planu Centralnego Portu Komunikacyjnego. Jak dodano wówczas, umowa z wykonawcą ma być podpisana przed końcem roku.
"23 listopada br. spółka CPK unieważniła postępowanie na wykonawcę master planu. Powodem tej decyzji był fakt, że w postępowaniu nie zostały złożone oferty spełniające kryteria" – poinformowała PAP spółka w poniedziałkowym komunikacie.
Według spółki, wszystkie złożone oferty "były niezgodne ze specyfikacją istotnych warunków zamówienia lub zawierały inne błędy formalne, które nie mogły zostać skorygowane w toku procedury zamówień publicznych".
"Braki dotyczyły w szczególności określonych przez zamawiającego warunków dotyczących zespołu projektowego, które stanowiły dla CPK kluczowe kryterium oceny ofert" – tłumaczy spółka.
Jak przekazała, 3 grudnia od decyzji komisji przetargowej wpłynęło odwołanie jednego z kandydatów na master plannera: firmy ILF Consulting Engineers.
"Dalsze kroki spółki CPK zależą zatem od rozstrzygnięcia Krajowej Izby Odwoławczej w sprawie skuteczności unieważnienia postępowania" – napisano.
Spółka CPK zastrzegła jednocześnie, że podjęła kroki, aby unieważnienie postępowania nie miało wpływu na harmonogram. "O szczegółach będziemy informowali po rozpatrzeniu odwołania przez KIO" – dodano.
"Pomimo konieczności unieważnienia postępowania, pragniemy podkreślić, że doceniamy dotychczasowe zaangażowanie wszystkich uczestników dialogu konkurencyjnego i wspólną wielomiesięczną pracę prowadzoną w ramach tej procedury. Dołożymy wszelkich starań, żeby efekty tych prac zostały w sposób maksymalny wykorzystane" – czytamy z komunikacie spółki.
Według spółki, master plan to kluczowe opracowanie przedprojektowe, od którego zależą m.in.: parametry techniczne, ostateczna lokalizacja i koncepcja finansowania nowego portu lotniczego. Od kandydatów do roli master plannera spółka wymagała doświadczenia w przygotowaniu dokumentacji dla: dużych lotnisk przesiadkowych (czyli: hubów); inwestycji infrastrukturalnych typu greenfield (projektowanych i budowanych od podstaw), lotnisk obsługiwanych transportem kolejowym.
Centralny Port Komunikacyjny to planowany węzeł przesiadkowy między Warszawą i Łodzią, który zintegruje transport lotniczy, kolejowy i drogowy. W ramach tego projektu w odległości 37 km na zachód od Warszawy, na obszarze ok. 3000 hektarów zostanie wybudowany Port Lotniczy Solidarność, który w pierwszym etapie będzie mógł obsługiwać 45 mln pasażerów rocznie.
Komentarze