Airbus Poland dostarczył strukturę łączącą skrzydła z kadłubem do wojskowych samolotów A400M
Dostawy dla zakładów Airbus w Bremie są zagwarantowane na kolejnych dziewięć lat.
Top Shell to kolejna struktura do tego samolotu wytwarzana w Polsce. Pierwszą wyprodukowaną w warszawskiej fabryce dla samolotu A400M był Cargo Hold Tank - jeden z pomocniczych zbiorników paliwa.
"Polska dołączyła do krajów współtworzących A400M. To wielki krok, również dlatego, że Airbus Poland udowodnił swoje kompetencje, realizując terminowe dostawy o najwyższej jakości" – powiedział cytowany w komunikacie firmy prezes Airbus Poland Johannes von Thadden.
Wprowadzony na rynek w 2009 roku A400M to czterosilnikowy wojskowy samolot transportowy o napędzie turbośmigłowym. Może przewozić np. ciężki śmigłowiec lub bojowy wóz piechoty. A400M może zabrać maksymalnie 37 ton ładunku. Przy ładunku 30 t jego zasięg wynosi 4,5 tys. km, przy 20 t – 6,6 tys. km. A400M jest wykorzystywany w akcjach humanitarnych i ratunkowych oraz do transportu VIP.
A400M został skonstruowany w kooperacji między Francją, Niemcami, Wielką Brytanią i Hiszpanią. Montaż odbywa się w Hiszpanii; skrzydła są produkowane - w większości z materiałów kompozytowych - w Wielkiej Brytanii, kadłub jest budowany w Niemczech.
Dotychczas złożono ponad 170 zamówień na ten samolot. Wybrały do Niemcy, Francja, Hiszpania, Wielka Brytania, Turcja, Belgia we wspólnym programie z Luksemburgiem oraz Malezja.(PAP0
autor: Jakub Borowski
brw/ mok/
Komentarze