Przejdź do treści
Źródło artykułu

Oleksiak: mamy porozumienie z przedstawicielami ZZ KRL ws. zmian regulaminów wynagradzania i pracy

Mamy uzgodnione porozumienie z przedstawicielami Związku Zawodowego Kontrolerów Ruchu Lotniczego (ZZ KRL) w zakresie zmian do regulaminu wynagradzania i regulaminu pracy - poinformowała w środę prezes Polskiej Agencji Żeglugi Powietrznej (PAŻP) Anita Oleksiak.

W środę odbyła się konferencja prasowa, na której przedstawiciele Ministerstwa Infrastruktury i PAŻP poinformowali o porozumieniu między agencją a kontrolerami ruchu lotniczego.

"Mamy uzgodnione porozumienie z przedstawicielami Związku Zawodowego Kontrolerów Ruchu Lotniczego (ZZ KRL) w zakresie zmian do regulaminu wynagradzania i regulaminu pracy. Zakończyliśmy też konsultacje społeczne dotyczące obu tych dokumentów" - powiedziała szefowa PAŻP Anita Oleksiak.

"Zaakceptowaliśmy, oraz sukcesywnie wdrażamy, 24 postulaty dotyczące szeroko rozumianego bezpieczeństwa" - dodała Oleksiak.

Według prezes PAŻP porozumienie to jest pierwszym - bardzo ważnym, ale nie jedynym - krokiem stabilizacji funkcjonowania Polskiej Agencji Żeglugi Powietrznej.

Obecny na środowej konferencji prasowej szef gabinetu politycznego ministra infrastruktury Tomasz Tomala stwierdził, że udało się zawrzeć porozumienie, które kończy spór pomiędzy Polską Agencją Żeglugi Powietrznej a Związkiem Zawodowym Kontrolerów Ruchu Lotniczego.

"Nie grozi nam paraliż polskiego nieba. Wszystkie operacje lotnicze będą miały zapewnioną obstawę ze strony kontrolerów ruchu lotniczego" - podkreślił Tomala.

"Zaakceptowane przez obie strony warunki, a zaakceptowane przez ministra infrastruktury, mieszczą się w ramach możliwości finansowych agencji" - dodał.

Polska Agencja Żeglugi Powietrznej (PAŻP) podpisała pod koniec kwietnia porozumienie z przedstawicielami Związku Zawodowego Kontrolerów Ruchu Lotniczego, które miało obowiązywać do 10 lipca br.

Wcześniej przez kilka tygodni trwały negocjacje kierownictwa PAŻP z przedstawicielami ZZ KRL, które dotyczyły m.in. bezpieczeństwa, regulaminu pracy i regulaminu wynagradzania. Jeżeli nie doszłoby wtedy do porozumienia, to od 1 maja ruch lotniczy nad Polską mógł zostać ograniczony.(PAP)

autor: Łukasz Pawłowski

pif/ ab/ mk/

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony