Przejdź do treści
Źródło artykułu

LYCOMING dopuszcza do użycia paliwo samochodowe.

Producent silników Lycoming Engines ogłosił w tym tygodniu, że rozpoczął starania o pozwolenie na użytkowanie samochodowej benzyny bezołowiowej do swoich linii produktów o standardowym wskaźniku kompresji O-360 i IO-360.

Wszystko to przez ogólnoświatowe wątpliwości co do długoterminowej dostępności paliwa lotniczego 100LL. Ian Walsh, dyrektor generalny Lycoming Engines, zapewnia, że pozwolenie nie pociągnie za sobą potrzeby modyfikacji silników - paliwo nie będzie wymagało żadnych dodatków ani specjalnej obróbki i nie wpłynie to w żaden sposób na wydajność silnika.

"Aby to stało się rzeczywistością, kluczowym elementem jest dopełnienie wszelkich papierowych formalności” jak mówi. Oczekuje, że do jesieni tego roku uzyska pozwolenie FAA. Silniki te będą wymagały jednak szczególnego rodzaju samochodowego paliwa bezołowiowego 93 AKI, spełniającego normy: Euro Norm EN228 ( w Europie) i ASTM D4814 (w U.S.A.). Zdaniem Walsh’a paliwo to jest powszechnie dostępne, lecz nie jest to dowolne paliwo bezołowiowe.

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony