Przejdź do treści
Samoloty linii lotniczych Lufthansa, fot. dw.de
Źródło artykułu

Lufthansa z nagrodą innowacyjności

Podczas otwarcia Międzynarodowej Wystawy Przemysłu Lotniczego (ILA) w Berlinie, która odbyła się 31 maja, Lufthansa otrzymała nagrodę innowacyjności przyznawaną przez Niemiecki Przemysł Lotniczy w kategorii ograniczania emisji gazów. Nagroda innowacyjności pod patronatem niemieckiego Federalnego Ministerstwa Gospodarki i Energetyki (BMWi) jest przyznawana firmom, start-upom i osobom indywidualnym, które wprowadzają innowacje w lotnictwie cywilnym.

Uznanie zdobyło nowe oprogramowanie do analiz OMEGA, rozwijane wspólnie z firmą technologiczną Aviaso. Nazwa podchodzi od skrótu ‘Ops Monitor and Efficiency Gap Analyzer’. Program zbiera dane podczas operacji lotniczych i wykorzystuje je w celu poprawienia efektywność kolejnych rejsów. Wśród analizowanych informacji znajdują się między innymi warunki pogodowe, wydajność rejsu i nawigacja. Po około trzech latach fazy projektowej, program został z sukcesem wprowadzony do regularnego użytku pod koniec 2015 roku.

Nowe oprogramowanie dostarcza ważnych danych dzięki porównaniu planowanych, aktualnych i optymalnych wartości podczas różnych faz podróży, co pozwala zredukować emisję spalin i dwutlenku węgla. „Dzięki projektowi OMEGA uczyniliśmy ogromny krok naprzód. Obecnie możemy korzystać z doświadczenia zebranego podczas tysięcy rejsów odbywających się każdego dnia na całym świecie. Dzięki temu możemy zoptymalizować planowanie połączeń, a zatem zaoszczędzić kilka tysięcy ton paliwa rocznie. Jest to znaczący wkład w poprawę zachowania równowagi ekologicznej” – powiedział dr Joachim Schneider, Wiceprezes ds. Standardów Operacji Lotniczych i Projektów w Lufthansie. Piloci mogą również korzystać z prowadzonych analiz w celu optymalnego przygotowania podczas rejsu oraz do miejsca przylotu, a także używać ich do wykrywania możliwych zakłóceń na wczesnym etapie. 

W 2008 roku, Lufthansa Group opublikowała swój program dotyczący strategii środowiskowej. Od tego czasu Grupa poprawiła efektywność paliwową floty pasażerskiej o 11,5% do 3,84 litrów na jednego pasażera na 100 kilometrów w 2015 roku.

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony