Lotnisko w Gdańsku obsłużyło w tym roku ponad 4,5 mln pasażerów
Port Lotniczy Gdańsk w ciągu 9 miesięcy tego roku obsłużył ponad 4,5 mln pasażerów - poinformowała spółka w piątkowym komunikacie. To o 31,1 proc. więcej niż w tym samym okresie w ubiegłym roku, i o 9,5 proc. więcej niż w rekordowym dla gdańskiego lotniska 2019 roku.
Prezes Portu Lotniczego Gdańsk im. Lecha Wałęsy Tomasz Kloskowski, cytowany w komunikacie ocenił, że lotnisko w tym roku pobije rekord liczby pasażerów z 2019 roku, czyli 5,4 mln. "Nie wiemy, jaki to będzie wynik, ale prawdopodobnie około 5 milionów 700 tysięcy gości. W przyszłym roku powinniśmy przekroczyć 6 milionów" - stwierdził.
"Mimo, że koszty życia wzrosły, pasażerowie prawdopodobnie oszczędzają na czym innym, a nie na podróżach lotniczych. Ten sezon letni, szczególnie w lotach wakacyjnych, czarterowych był fantastyczny. I to nas bardzo cieszy" - mówił prezes.
Aktualnie w siatce jest 79 połączeń z Gdańska do 24 krajów, w tym także na polskie lotniska (w sumie 66 lotnisk). Loty są realizowane przez 9 przewoźników.
Najwięcej pasażerów zostało obsłużonych w lipcu (ponad 658 tys. osób) i sierpniu (ponad 640 tys.). Nieco mniej pasażerów skorzystało z gdańskiego lotniska w czerwcu (589 tys.) i we wrześniu (ponad 578 tys.). Najmniej pasażerów odwiedziło lotnisko w lutym - ponad 315 tys.
Przedstawiciele gdańskiego lotniska w komunikacie podali, że w ciągu trzech kwartałów 2023 r. w Gdańsku zostało przeprowadzonych ponad 37 tys. operacji lotniczych, to o 10,8 proc. więcej niż w porównywalnym okresie ubiegłego roku. Ponadto przyjęto i odprawiono ponad 8,3 tys. ton cargo.
Od początku roku Port Lotniczy Gdańsk wypracował ponad 27,6 mln złotych zysku netto. W porównywalnym okresie 2022 roku zysk był na podobnym poziomie i wyniósł ponad 27,9 mln złotych. Zysk ze sprzedaży w trzech kwartałach 2023 roku jest w wysokości prawie 40 mln złotych.
"Od początku kryzysu energetycznego wszystkie koszty dramatycznie wzrosły. Dla przykładu używane przez nas na co dzień środki do odladzania samolotów zdrożały w ostatnim czasie o 100 proc. Dlatego wzrost liczby pasażerów nie przekłada się wprost na duży skok przychodów spółki. W kontekście wysokich kosztów wypracowany w ciągu trzech kwartałów zysk uważam za rewelacyjny" – ocenił cytowany w komunikacie prezes Kloskowski.
Przedstawiciele gdańskiego lotniska w komunikacie podali, że 27 października br. zmieni się siatka połączeń.
Komentarze