Stan realizacji remontu i modernizacji lotniska Kielce (17.11.2010r.)
Droga startowa - kierunek zasadniczy 29 (wschód)
Zakres robót związany z nawierzchnią manewrową od strony wschodniej – kierunek 29, objął wykonanie remontu nawierzchni wraz z nawrotnią o łącznej długości 115m wraz z przesunięciem istniejącego ogrodzenia w granicach własności lotniska. Remontowana nawierzchnia manewrowa bitumiczna posiada szerokość 30 m- zgodną z szerokością drogi startowej, nawrotnia posiada wymiary 60m* 60m.
Dodatkowo wykonano również:
niwelację terenu przyległego do nawierzchni manewrowej i nawrotni z zachowaniem po chyleń zgodnych z istniejącymi przepisami i szerokości 50m od osi drogi startowej,
nowe odwodnienie terenu,
zabezpieczenie wyprowadzeń i przebiegu okablowania dla następnego etapu inwestycji tj. modernizacji oświetlenia i nawigacji. Na dzień 18.11 2010r. inwestycja na tym kierunku została zakończona.
Droga startowa- kierunek pomocniczy 11 (zachód)
Zakres robót związany z nawierzchnią manewrową od strony zachodniej – kierunek 11, objął wykonanie remontu nawierzchni wraz z nawrotnią o łącznej długości 140 m. Remontowana nawierzchnia manewrowa posiada szerokość 30 m- zgodną z szerokością drogi startowej, nawrotnia posiada wymiary 60mx60m.
Dodatkowo wykonano również:
niwelację terenu przyległego do nawierzchni manewrowej i nawrotni z zachowaniem pochyleń zgodnych z istniejącymi przepisami i szerokości 50m od osi drogi startowej,
wzdłuż remontowanej nawierzchni uwzględniono odwodnienie drenażem wgłębnym średnicy 100mm włączonym w istniejący układ drenażowy lotniska wraz z docelowym odprowadzeniem do istniejących studzienek wpustowych zlokalizowanych przy ścieżce rowerowej okalającej lotnisko i dalej istniejącym przykanalikiem do rowu otwartego przy drodze wojewódzkiej.
zabezpieczenie wyprowadzeń i przebiegu okablowania dla następnego etapu inwestycji tj. modernizacji oświetlenia i nawigacji
Zabezpieczenie wyprowadzeń i przebiegu okablowania na obydwu kierunkach sprowadzi realizację na tych odcinkach drugiego etapu inwestycji tj. modernizacji oświetlenia i nawigacji, wyłącznie do posadowienia i podłączenia lamp w odpowiednio przygotowanych miejscach.
Na dzień 18.11.2010 r. odcinek zachodni:
w dniu 15 listopada rozpoczęto ostatni etap tj. układanie masy bitumicznej. Planowany czas zakończenia prac na tym odcinku 01 grudnia 2010r. - wg zapewnień wykonawcy termin zakończenia inwestycji wyznacza się na 04 grudnia 2010r. tj. zgodnie z przyjętym przez wykonawcę harmonogramem.
Dzięki remontowi uzyskano :
długość drogi startowej- 1155 m,
dwie nawrotnie o szerokości 60 m na obydwu kierunkach,
nowe odcinki odwodnienia na końcach drogi startowej poprawiającej regulację gospodarką wodną na całym lotnisku,
zdecydowaną poprawę bezpieczeństwa dla statków powietrznych lądujących i startujących na lotnisku w Masłowie,
zabezpieczono sprawne wykonania zakresu prac przewidzianych w II etapie inwestycji tj. modernizacji oświetlenia i nawigacji na powstałych wydłużeniach drogi startowej.
Inwestycja przeprowadzona została przez Województwo Świętokrzyskie ze środków zabezpieczonych w budżecie województwa w wysokości 5965340,40zł brutto (kwota wg podpisanej umowy ) z działu 600 tj. transport i łączność. Lotnisko Kielce Sp. z o.o. wykonała prace przygotowawcze związane z demontażem starego oświetlenia na remontowanych odcinkach oraz jego właściwym zabezpieczeniem. Spółka zleciła wykonanie tego zakresu robót wraz z właściwym zabezpieczeniem funkcjonowania oświetlenia nawigacyjnego lotniska do momentu rozpoczęcia prac związanych z modernizacją oświetlenia. Koszt wykonania robót zamknął się kwotą 4400,00 zł. netto.
Informacja ze strony www.lotniskokielce.pl
Komentarze