Lotnisko Katowice z 67 trasami w zimowym rozkładzie lotów
67 tras, w tym 38 regularnych, zawiera zimowy rozkład lotów z Katowice Airport – podały w środę służby prasowe tego portu lotniczego. Wprowadzany od niedzieli rozkład zimowy zawiera 11 nowych tras – w tym cztery regularne i siedem czarterowych.
Jak poinformował w środę Piotr Adamczyk z biura prasowego Katowice Airport, w zimowym rozkładzie lotów, który zacznie obowiązywać od niedzieli, 29 października br., z Pyrzowic dostępnych będzie 67 tras w ruchu regularnym i czarterowym do 35 państw.
Połączenia regularne oferować będzie czterech przewoźników: Wizz Air, Ryanair, Lufthansa i Polskie Linie Lotnicze LOT. W sprzedaży dostępnych jest 38 takich tras.
Spośród nowości 17 października br. w Katowicach zainaugurowano połączenie Wizz Air do Alicante (trzy rejsy tygodniowo). 18 października ruszyła trasa tego samego przewoźnika do Kopenhagi (cztery rejsy). 13 i 14 grudnia br. Wizz Air planuje rozpocząć loty do Akaby (planowo dwa rejsy w tygodniu) oraz do Brukseli-Charleroi (również dwa).
To właśnie niskokosztowy Wizz Air deklaruje najbogatszą siatkę połączeń regularnych z Katowic: 27 kierunków. Samoloty węgierskiego przewoźnika obsłużą loty do Hiszpanii (Alicante, Barcelona, Fuerteventura, Malaga i Teneryfa), Wielkiej Brytanii (Bristol, Leeds-Bradford, Liverpool, Londyn-Luton), Włoch (Katania, Neapol, Rzym–Ciampino) czy Norwegii (Bergen i Oslo-Torp).
Wizz Air będzie też latał do Aten, Brukseli-Charleroi, Dortmundu, Eindhoven, Kopenhagi, Larnaki, Reykjaviku, na Maderę czy na Maltę. Ponadto w sezonie zimowym Wizz Air obsłuży połączenia z Katowice Airport na lotnisko Kutaisi w Gruzji, do Tel Awiwu, do Akaby w Jordanii i do Abu Zabi w Zjednoczonych Emiratach Arabskich.
Ryanair w sezonie zimowym planuje oferować z Pyrzowic dziewięć kierunków: w tym trzy do Włoch (Forli, Katania i Mediolan-Bergamo) oraz loty do Pafos na Cyprze, Aten, Dublina, Dortmundu, Oslo-Gardermoen w Norwegii i na londyńskie lotnisko Stansted.
Siatkę połączeń regularnych Katowice Airport w sezonie zimowym uzupełnią dwie trasy linii tradycyjnych. Na pokładach samolotów Polskich Linii Lotniczych LOT można polecieć z Pyrzowic do Warszawy, a z Air Dolomiti (na zlecenie Lufthansy) do Frankfurtu.
Biura podróży udostępniają z Pyrzowic 29 kierunków czarterowych do 20 państw. Siedem nowości w tym segmencie to: Akaba w Jordanii, Maskat w Omanie, Kolombo na Sri Lance, Margarita w Wenezueli, Phu Quoc w Wietnamie, Boa Vista na Wyspach Zielonego Przylądka, oraz Ras al-Chajma w Zjednoczonych Emiratach Arabskich.
Lotnisko Katowice obsługuje m.in. kierunki czarterowe dalekodystansowe: do Dominikany (Puerto Plata), na Kubę (Varadero), do Meksyku (Cancun), Tajlandii (Bangkok, Phuket), na wenezuelską wyspę Margarita oraz do Wietnamu (Phu Quoc). Trasy te obsługiwane będą Boeingiem 787-8 Polskich Linii Lotniczych LOT lub Airbusem A330-200 hiszpańskiego przewoźnika Plus Ultra.
W rozkładzie zimowym dostępne są też po cztery trasy czarterowe do Egiptu (Hurghada, Marsa Alam, Szarm el-Szejk, Taba) i na Wyspy Kanaryjskie (Fuerteventura, Gran Canaria, Lanzarote, Teneryfa). Inne trasy wiodą do Omanu (Salala, Maskat), ZEA (Ras al-Chajma, Dubaj), Gambii (Bandżul), Jordanii (Akaba), Kenii (Mombasa), Maroka (Agadir), Portugalii (Madera), Sri Lanki (Kolombo), na Zanzibar, do Tunezji (Djerba), Turcji (Antalya) i na Wyspy Zielonego Przylądka (Boa Vista).
„Spodziewamy się najlepszego sezonu zimowego w historii portu. Prognozujemy, że od listopada do marca z siatki połączeń katowickiego lotniska skorzysta ponad 1,5 mln podróżnych” – zasygnalizował, cytowany przez Adamczyka, prezes zarządzającego katowickim lotniskiem Górnośląskiego Towarzystwa Lotniczego Artur Tomasik.
„Osiągnięcie tak dobrego wyniku będzie możliwe dzięki nowym połączeniom linii lotniczej Wizz Air z Katowic Airport do Akaby, Alicante, Brukseli-Charleroi i Kopenhagi oraz zwiększeniu rotacji na innych popularnych południowych trasach regularnych, jak Neapol, Ateny, Malta, Barcelona, Teneryfa, Fuerteventura, Madera, Abu Zabi” – ocenił szef GTL.
„Taki wynik będzie również możliwy dzięki najbogatszej zimowej siatce połączeń czarterowych w historii lotniska. Do tej pory w ruchu czarterowym w sezonie zimowym odprawiano w Katowice Airport około 50 tys. podróżnych miesięcznie. Prognozujemy, że w tym sezonie zimowym w segmencie czarterów wartość ta wzrośnie prawie dwukrotnie, do ok. 90 tys. pasażerów miesięcznie” – dodał Tomasik.
Międzynarodowy Port Lotniczy Katowice im. Wojciecha Korfantego należy do największych lotnisk regionalnych w Polsce. W 2019 r. skorzystało z niego rekordowe dotąd 4,84 mln pasażerów, w tym ponad 2 mln w ruchu czarterowym. Prognoza na 2020 r. zakładała przewiezienie 5,5 mln podróżnych; ze względu na pandemię było ich 1,44 mln, a w 2021 r. - 2,32 mln.
Miniony rok przyniósł odbudowę przewozów pasażerskich - z portu skorzystało 4,42 mln osób. Tegoroczna prognoza zakłada przekroczenie granicy 5 mln pasażerów.
Lotnisko pozostaje krajowym liderem w segmencie przewozów czarterowych i regionalnym w przewozach komercyjnego cargo.(PAP)
autor: Mateusz Babak
mtb/ amac/
Komentarze