Dobry start Lotniska Chopina w 2018 roku
Styczeń 2018 był kolejnym miesiącem wzrostów na Lotnisku Chopina. Warszawski port obsłużył 1 mln 121 tys. pasażerów, czyli o ponad 16 proc. więcej niż w styczniu 2017 roku. W ruchu krajowym podróżowało 118,5 tys. pasażerów (o 13 proc. mniej niż w ubiegłym roku), a w ruchu międzynarodowym ponad 1 mln. (wzrost o ponad 21 proc.).
W 2018 przewidywane są dalsze wzrosty liczby pasażerów, głównie dzięki otwieranym przez narodowego przewoźnika PLL LOT połączeniom – m.in. do Singapuru, Moskwy-Domodiedowo, Skopje, czy Podgoricy.
„Bardzo cieszy nas nieprzerwany wzrost liczby pasażerów na Lotnisku Chopina” – mówi Hubert Wojciechowski, Dyrektor Biura Marketingu i PR Lotniska Chopina. „Zauważamy, że coraz więcej pasażerów korzysta z usług naszego portu, jako punktu przesiadkowego w dalszej podróży. Oznacza to, że Warszawa umacnia swoją pozycję jako hubu w Europie Środkowej i Wschodniej. Wzrost liczby pasażerów, przy jednoczesnym wyczerpywaniu się możliwości operacyjnych Lotniska Chopina jest bardzo poważnym argumentem wskazującym na pilną konieczność stworzenia nowego, dużego, nowoczesnego portu lotniczego, który stanie się najważniejszym węzłem komunikacyjnym w tym rejonie kontynentu.”.
Warto przypomnieć, że Lotnisko Chopina zajęło według raportu organizacji ACI, pierwsze miejsce pod względem wzrostu liczby pasażerów wśród lotnisk UE, w grupie 2 (obsługującej od 10 do 25 mln pasażerów). W klasyfikacji obejmującej wszystkie europejskie lotniska (do których ACI zalicza również Turcję oraz Izrael), warszawski port, ze wzrostem na poziomie 22,7 proc., zajął także drugie miejsce w grupie 2 ex aequo z lotniskiem z Sankt Petersburga.
Lotnisko Chopina w Warszawie to największy port lotniczy w Polsce. W 2017 r. port obsłużył 15,75 mln pasażerów (12,8 mln w 2016 roku) – o 23 proc. więcej niż w 2016 r., a w grudniu 2017 r. 1,12 mln. Lotniskiem zarządza Przedsiębiorstwo Państwowe „Porty Lotnicze”.
Komentarze