Przejdź do treści
Źródło artykułu

10-milionowy pasażer obsłużony na Lotnisku Chopina

Lotnisko Chopina ponownie przekroczyło granicę 10 milionów podróżnych obsłużonych w ciągu jednego roku. Jubileuszowy pasażer przyleciał do Warszawy z Kataru.

– Ależ miła niespodzianka! – powiedział Pan Adam Połomski, 10-milionowy pasażer lotniska, gdy zaskoczony wyróżnieniem odbierał nagrody od portu lotniczego i przewoźnika. – Jest mi niezmiernie miło, że to akurat ja okazałem się 10-milionowym pasażerem. Lotnisko Chopina jest bardzo ładne i przyjazne dla pasażerów i naprawdę lubię z niego korzystać.

Szczęśliwy podróżny przyleciał do Warszawy linią lotniczą Qatar Airways z Doha. Zajmował miejsce nr 61 w samolocie Airbus 320. Po wylądowaniu został powitany muzyką, deszczem z confetti i deserowymi babeczkami. Lotnisko Chopina uhonorowało pasażera kartą „Dobry Start” uprawniającą do rocznego wstępu do salonów Executive Lounge, zaś Qatar Airways przyznał mu bilet lotniczy na dowolnie wybranym kierunku w nadchodzącym sezonie letnim. Pozostali pasażerowie rejsu z Doha także otrzymali drobne upominki, a wszystkie osoby znajdujące się tego dnia na lotnisku częstowane były czekoladowymi przysmakami.

Dyrektor portu Michał Kaczmarzyk przypomina, że święto z okazji obsłużenia 10-milionowego pasażera jest efektownym ukoronowaniem obchodów 80-lecia istnienia lotniska na Okęciu.

– W pierwszym roku działalności lotnisko obsłużyło około 10 tys. pasażerów. Teraz mamy ich tysiąc razy więcej. W czasie tych 80 lat zmieniły się samoloty, procedury, oczekiwania podróżnych, ale jedno pozostało niezmienne – troska o komfort i bezpieczeństwo pasażera. To jest dla nas zawsze najważniejsze – mówi Michał Kaczmarzyk. – Dziś symbolicznie honorujemy pana Adama, ale chcemy podziękować w ten sposób także wszystkim osobom, które skorzystały z Lotniska Chopina w tym roku i przyczyniły się do przekroczenia magicznej granicy 10 milionów.

Dyrektor lotniska podkreśla, że osiągnięcie tego wyniku w 2014 r. było trudniejsze niż przed rokiem, ponieważ drugi największy przewoźnik w porcie wrócił na lotnisko w Modlinie.
– Zeszłoroczny rekord w dużej mierze zawdzięczaliśmy Ryanair’owi, który przez dziewięć miesięcy operował na Lotnisku Chopina po zamknięciu Modlina. Przewoźnik ten generował nam ponad 10 proc. całego ruchu. Dzisiaj go nie mamy, a mimo to liczba obsłużonych pasażerów w październiku i listopadzie wskazuje na wzrost na poziomie 8 proc. Jest to efekt bardzo dobrych wyników innych przewoźników – wskazuje Michał Kaczmarzyk.

Wśród najdynamiczniej rozwijających się przewoźników jest Qatar Airways, który rozpoczął latanie do Warszawy dokładnie dwa lata temu - 5 grudnia 2012 r. Od tego czasu katarskie linie przewiozły z/do Polski już ponad 70 tys. osób podróżujących głównie na  Bliski Wschód, do Azji, Afryki oraz Australii.

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony