Przejdź do treści
Źródło artykułu

5 lat współpracy LOTAMS z British Airways CityFlyer

 Rok 2017 jest szczególny dla LOT Aircraft Maintenance Services – 5-lecie współpracy z brytyjskim przewoźnikiem BACF. Spółka zajmująca się obsługą techniczną samolotów przez ten czas wykonała łącznie 96 przeglądów bazowych w hangarach znajdujących się tuż obok płyty lotniska Chopina. Mechanicy lotniczy LOTAMS przepracowali 202 719 roboczogodzin (suma pod koniec września 2017).

British Airways CityFlyer to jeden z naszych największych klientów, dla którego wykonaliśmy niemalże sto przeglądów technicznych. Zaufanie polskiej spółce oraz powierzenie jej swoich Embraerów świadczy o naszym profesjonalizmie oraz wysokiej pozycji na rynku światowym, którą budowaliśmy konsekwentnie przez ostatnie lata. Jestem przekonany, iż ostatnie 5 lat współpracy z brytyjskim przewoźnikiem to dopiero początek długiej współpracy z korzyścią dla obu stron –  komentuje Prezes Zarządu – Mirosław Galus.

Współpraca polskiej spółki z brytyjskim operatorem rozpoczęła się w grudniu 2012 roku. Umowa obejmowała przeglądy bazowe typu C, a także przeglądy typu A i B,  nieplanowane przeglądy oraz usuwanie usterek w trybie AOG (Airplane on Ground). LOTAMS podjął się także dodatkowych prac związanych z wymianą silników, APU (Auxiliary Power Unit – pomocnicza jednostka mocy), podwozia, napraw strukturalnych, badań NDT (Nondestructive Testing), działań w zakresie wyznaczania środka ciężkości samolotu oraz konserwacji zewnętrznych powłok lakierniczych samolotu (działania prowadzące do oszczędności w zużyciu paliwa oraz naprawy estetyki zewnętrznej). Obsługa dotyczyła floty samolotów Embraer 170 i 190.

Spółka LOTAMS prowadzi samodzielną działalność operacyjną od lipca 2010 roku, po wydzieleniu bazy technicznej ze struktur PLL LOT SA. Od tamtego momentu prowadzi intensywną działalność skoncentrowaną na pozyskiwaniu klientów innych niż nasz narodowy przewoźnik. 5-letnia współpraca z brytyjskim operatorem potwierdza zdolność LOTAMS do wykonywania obsługi technicznej samolotów każdego światowego operatora. Jest to także potwierdzeniem wysokiej jakości wykonywanych usług oraz specyfiki bazy obsługowej, prowadzącej pracę w formule one stop shop – co oznacza, że wiele dodatkowych zadań na samolocie może być wykonana na miejscu. Dzieje się tak dzięki rozbudowanemu systemowi wsparcia podstawowej produkcji – przeglądów bazowych oraz wykwalifikowanej kadrze technicznej. Powierzanie przez British Airways CityFlyer przez tak długi okres floty samolotów do serwisowania w LOTAMS jest tego najlepszym potwierdzeniem.

Pierwszy przegląd Embraera 190 (G-LCYM) linii lotniczej British Airways CityFlyer rozpoczął się 13 grudnia 2012 roku. Trwał 10 dni, a mechanicy przepracowali na nim 2175 roboczogodzin. Prowadzącym przegląd był Sławomir Król, a technicznym reprezentantem nadzorującym prace był Dave Hall.

 

5-letnia współpraca z tak ważnymi klientami, jakim jest British Airways CityFlyer, jest potwierdzeniem realizacji konsekwentnej polityki biznesowo – rozwojowej Spółki LOTAMS oraz dowodem uznania w oczach tak wymagających klientów. Pozyskiwanie zagranicznych operatorów lotniczych przyczynia się do wzbogacenia doświadczenia polskiego sektora lotniczego i zwiększania eksportu usług technicznych. Jest także potwierdzeniem tego, że polska myśl techniczna nie zna granic, a LOTAMS jest bazą techniczną cenioną nie tylko na rynku polskim, ale także będąc firmą pierwszego wyboru dla globalnych liderów branży lotniczej  – komentuje Członek Zarządu – Rafał Momot.

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony