Przejdź do treści
Źródło artykułu

Czy wykonując nocne kręgi nadlotniskowe pilot powinień składać plan lotu?

Zespół Latajmy Bezpiecznie otrzymał i opublikował Zgłoszenie (22/2012) dotyczące wątpliwości związanych z kwestią składania planu lotu podczas wykonywania nocnych kręgów nadlotniskowych na lotnisku Warszawa Babice.

"Do napisania tego zgłoszenia skłoniło mnie wykonanie lotów nocnych na EPBC. Zgłoszenie nie ma wpływu na bezpieczeństwo, ale raczej na ilość formalności związanych lataniem.

Od maja na loty nocne obowiązuje plan lotu. Moje pytanie jest takie, jaki jest sens składania planu lotu na kręgi nadlotniskowe, gdy samolot nie opuszcza nawet ATZ lotniska i pilot nigdy nie kontaktuje się z informacją właściwą dla obszaru. W przypadku ATZ EPBC wiadomo, od której do której jest czynny i w godzinach otwarcia niewątpliwie w ATZ EPBC jest ruch samolotów.

Może wymóg składania planu lotu można ograniczyć do przypadków, kiedy pilot wykonuje lot po trasie poza rejon lotniska (ATZ)? Rozumiem, że w locie z planem lotu pilot ubezpieczony jest przez służbę alarmową. Ale w lotach po kręgu, a tych wykonuje się najwięcej w nocy, samolot zawsze jest widoczny z ziemi i w kontakcie z kierownikiem lotów".

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony