Przejdź do treści
Źródło artykułu

Lasek: należy stworzyć warunki do rozwoju lotnictwa cywilnego w Polsce

Lotnictwo cywilne w Polsce powinno się nadal dynamicznie rozwijać, jednakże potrzebne jest stworzenie odpowiednich warunków tego rozwoju - podkreślił we wtorek wiceszef MFiPR oraz pełnomocnik rządu ds. CPK Maciej Lasek.

Resort funduszy i polityki regionalnej poinformował we wtorkowym komunikacie o pierwszym spotkaniu w ramach Forum współpracy branży lotniczej. Ministerstwo wyjaśniło, że przedstawiciele kluczowych podmiotów lotniczych w Polsce wraz z administracja rządową prowadzili dyskusje nad kluczowymi wyzwaniami, przed którymi stoi lotnictwo cywilne w kraju.

"W poruszanych tematach nie zabrakło kwestii związanych z obecną sytuacją rynkową, dostępnością instrumentów finasowania infrastruktury w ramach UE oraz stanu realizacji i umiejscowienia projektu CPK" - dodano.

Cytowany w komunikacie wiceminister Maciej Lasek ocenił, że "odnowienie relacji pomiędzy administracją rządową a branżą lotniczą pozwoli na wspólne wypracowanie najlepszych rozwiązań w zakresie strategicznej polityki państwa wobec lotnictwa i szczegółowych rozwiązań prawnych i technicznych".

"Lotnictwo cywilne w Polsce powinno się nadal dynamicznie rozwijać, jednakże potrzebne jest stworzenie odpowiednich warunków tego rozwoju. Podaż infrastruktury lotniczej powinna być lepiej planowana i zapewniana wraz ze wzrostem popytu" - dodał Lasek.

Resort poinformował, że podczas spotkania przedstawiciele portów lotniczych przedstawili informację o zapotrzebowaniu na rozwój infrastruktury lotniczej oraz wyzwań przed którymi stoją w kontekście spodziewanego wzrostu liczby pasażerów obsługiwanych w ich portach. "Przedstawiciele lotniska Chopina wskazali na potencjalne możliwości dalszego rozwoju w perspektywie najbliższych lat z uwzględnieniem presji środowiskowej, która wynika z regulacji prawnych i polityki klimatycznej w ramach UE" - dodano.

Ministerstwo przekazało, że z kolei Polska Agencja Żeglugi Powietrznej (PAŻP) przedstawiła stan zaawansowania przygotowań do kolejnego okresu odniesienia systemu skuteczności działania, który rozpocznie się wraz z 2025 r. "Kwestie te są fundamentalne z punktu widzenia finansowania i funkcjonowania europejskich instytucji żeglugi powietrznej oddziałując tym samym na pozostałych uczestników rynku lotniczego" - podkreślono.

Na spotkaniu ponadto PLL LOT zaprezentowały swoje plany rozwojowe na najbliższe lata i wskazały na główne wyzwania, przed którymi stoi przewoźnik. (PAP)

mick/ drag/

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony