Lasek: CPK głównie dla przewoźników sieciowych; Modlin i Radom dla niskokosztowych
Centralny Port Komunikacyjny będzie przeznaczony głównie dla przewoźników sieciowych, a lotniska w Modlinie i Radomiu dla niskokosztowych - poinformował wiceminister infrastruktury Maciej Lasek podczas czwartkowej konferencji w związku z decyzją lokalizacyjną ws. inwestycji CPK.
Wiceminister zapewnił jednocześnie na konferencji prasowej, że lotnisko w Modlinie będzie rozbudowane, aby docelowo mogło obsłużyć do 7,5 mln pasażerów rocznie. Obecnie maksymalna przepustowość lotniska w Modlinie to 4,2 mln podróżnych.
Lasek przekazał, że nowe lotnisko w Baranowie będzie dedykowane przede wszystkim liniom sieciowym, tym klasycznym, "które zapewniają najwyższy standard podróżowania".
"Oprócz tego, co widać w Polsce bardzo mocno, prawie 65 proc. ruchu pasażerskiego obsługiwane jest przez przewoźników niskokosztowych. Dla takich przewoźników niskokosztowych będziemy mieli przygotowaną ofertę w Modlinie, oraz będziemy proponowali wykorzystanie lotniska w Radomiu" - powiedział Lasek.
W ramach Programu CPK ma powstać m.in. centralne lotnisko, zlokalizowane pomiędzy Warszawą i Łodzią oraz system Kolei Dużych Prędkości. Nowy port lotniczy ma być przystosowany początkowo do obsługi 34 mln pasażerów rocznie i zaprojektowany w taki sposób, by w perspektywie długoterminowej mógł być elastycznie rozbudowywany, zgodnie z potrzebami i prognozami rozwoju rynku. Szacowany koszt inwestycji do 2032 r. wynosi 131,7 mld zł. (PAP)
pif/ aop/
Komentarze