ULC nie może wstrzymywać wejścia w życie decyzji Prezesa PAŻP

ULC
Urząd Lotnictwa Cywilnego ustosunkował się do pisma KLT AOPA w sprawie decyzji prezesa PAŻP.

Poniżej publikujemy pismo, jakie KTL AOPA otrzymało z urzędu w tej sprawie:




Czytaj również:
KTL AOPA, ULC, PAŻP i KZPP w sprawie minimów VFR
Przepisy wykonywania lotów z widocznością - nowe
Odpowiedź PAŻP na zarzuty KTL AOP
Źródło: KTL AOPA Poland
comments powered by Disqus

Komentarze

Jaka katastrofa, co już Wam rozumy odjęło i zdrowy rozsądek nie pogubił się? Tylko mącicie płaczki. Obwieście się łańcuchami i na pole.

Nie czytałeś SUP30/12 albo nie odróżniasz NPA od tego czegoś. Jeśli nie widzisz zagrożeń dla operacji lotniczych to znaczy że nie masz pojęcia co to jest RNP, CDFA, FAF, NPA. Nie masz pojęcia o powiązaniach między nimi. Nie wiesz o zasadach wektorowania radarowego na poszczególne pkt nawigacyjne procedury VOR/DME i dlaczego nie powinno się wektorować na NDB. A dyskusja w stylu łańcucha to nie dla mnie.

Racja już nie jeden po wektorowaniu na NDB 07 leciał na 25

To znaczy, że coś nie jest tak. Rozumiem że propozycje PAŻP miały rozwiązać istniejący tam problem tylko troche nie wyszło?

ULC nie może wstrzymać wejścia w życie Decyzji Prezesa PAŻP. Ale jak w wyniku sprzecznych informacji lotniczych albo ich niejednoznaczności dojdzie do katasrofy lotniczej TO CZY ULC BĘDZIE ODPOWIADAŁ ZA BRAK NADZORU? Dotyczy to, jak wskazuje dyskusja na portalu dla pilota, wielu publikacji lotniczych. Wystarczy przeanalizować NOTAM'y informujące o kolejnych korektach i poprawkach. Wprowadzenie "metody" lądowania SUP 30/12 jest wymownym przykładem błędnej informacji lotniczej. Procedury lotniczej wprowadzonej byle jak. Procedura zgodna z DOC 8168 jest wprowadzana zgodnie z przepisami dotyczącymi zarządzania jakością. Jest projektowania przez wykwalifikowanego projektanta, sprawdzana przez kolejnego, walidowana na specjalnym systemie przez walidatora. Następnie podlega oblotowil przez specjalnie do tego wyposażony samolot pilotowany przez wyszkolony w tym zakresie personel lotniczy. W przypadku SUP 30/12 po prostu opublikowano " coś" bez nazwy i wszyscy czekają czy będą udawały się lądowania czy nie. Może będzie dobrze przez kolejnych tysiąc lądowań, ale może równie dobrze nastąpić te pechowe.

Chyba rozsądek podpowiada wstrzymanie wejścia w życie SUP 30/12!

To już za dwa dni. Może być tragedia.!!

A czego się spodziewaliście po tych geniuszach pokroju Banaszka czy Różyńskiego? Przecież Różyński to młokos, który co chwilę podejmuje złe decyzje. Banan zamiata po nim cały smród, tylko dlatego, że Różyński jest jego popychadłem. Ostatnim rozsądnym człowiekiem w PAŻP, który zarządzał przestrzenią byl dyrektor Gołąb. Środowisko GA wybrało go nawet człowiekiem roku, na pewno Banaszek przełknął z tego powodu gorzką pigułkę-tym bardziej, że sam był kandydatem. Niestety ale obecny prezes PAŻP nie traktuje równo wszystkich użytkowników przestrzeni powietrznej. Co jeszcze gorsze, podejmuje działania bezpośrednio godzące w bezpieczeństwo ruchu lotniczego. Nie chciałbym być złym prorokiem, ale wygląda na to, że jeśli ktoś nie posprząta tego bałaganu, to możemy się obudzić któregoś dnia i usłyszeć o katastrofie lotniczej.

Zastanawiałem się dlaczego teraz...
Już wiem. Bo Mamy EURO!
I jakby co to nie dało by się lecieć gościom z FIFA na pomoc śmigłowcem.

Zróbmy jeszcze jakieś zawody czy kongres może uda się zlikwidować parę fotoradarów lub zmodyfikować ustawę podatkowa...

Czy naprawdę FAB z Litwą ma dla pilotów w Polsce większe znaczenie niż minima VFR?
I znowu odpowiedź jest prosta - TAK bo spotkania w spr. minimów są w Polsce a w sprawie FAB mogą być na Litwie - i będzie dieta!!!!

Ma być dobrze tylko dla PAŻP i tyle. Reszta to mięso do przerobienia i wydojenia.
Oj chyba mnie poniosło ale tak to widzę.
A Pan prezes ULC - nic nie może zrobić...
Bidulka...

Kolejne pociągi na jednym torze. To olewanie przez wiele lat burdelu w przewozach kolejowych. Czy burdel w PAŻP ma doprowadzić do kastrofy lotniczej. Zła, niejednoznaczne informacja lotnicza była już przyczyną katastrof lotniczych. Panie Ministrze proszę o interwencję, ten bałagan, może doprowadzić do nieszczęścia.

Pan Tomasz pełni funkcję WŁADZY LOTNICZEJ i NADZORU LOTNICZEGO. Mam nadzieję, że nie jest mu obojętne czy publikowane informacje lotnicze są poprawne. Odkładając na bok meritum sporu, na podstawie dyskusji z ostaniego tygodnia należy obiektywnie stwierdzić:
1. Stanowisko KTL AOPA zostało zmanipulowane przez T. Różyńskiego,
2. PAŻP nie rozumiała stanowiska Eksperów KTL AOPA dlatego niezastosowała rozwiązania bardziej przyjaznego GA (patrz rozwiązanie czeskie),
3. Decyzja Prezesa PAŻP jest zgodna z prawem,
4. Publikacje dot przedmiotowej decyzji zawierają błędy merytoryczne (np brak określenia rodzaju prędkości, sprzeczne w kolejnych punktach informacje, niezdefiniowanych pojęcia),
5. Podniesione w dyskusji zagadnienia SUP30/12 dot. Procedury lądowania wspartej radarowo są obarczone poważnymi błędami, są niejasne dla użytkowników przestrzeni powietrznej, opublikowana procedura / metoda jest niezgodna z DOC 8168, dopuszcz użycie GNSS w podejściu do lądowania w krytycznym punkcie podejścia (początek podejścia końcowego). W niniejszej metodzie PAŻP ustala również pojęcie wyposażenia A/c RNP1 dla metody składającej się z wektorowania radarowego, zastosowania nawigacji satelitarnej oraz elementów podejścia konwencjinalnego. Używa również pojęć z DOC 8168 (MAPt) wskazujących że jest to procedura NPA. Itd itp

W związku z tym określanie środowiska lotniczego "kundlami" jest niegrzeczne, a namawianie Prezesa ULC na to by nie zwracał uwagi co jest przez PAŻP publikowane i jaką te publikacje mają jakość, niekoniecznie zgodne z prawem.

Wygląda na to, że Polska od jutra rozpoczyna testy wykorzystania GNSS na podejściu do lądowania? To jest zamiast zrealizowania inwestycji związanej z EURO. CZAS NA PREMIE DLA PREZESÓW , MOŻE PO 800000? Fakt, coś tam wykonali, że 2% planu to nic.

Zapoznałem się z SUP 30/12. Gromadę błędów, popieram wypowiedzi już przedstawione. Nie komunikuje ta "metoda" z przepisami wykonywania lotów tak jak jest to w przypadku instrumentalnych procedur lotu zgodnych z DOC 8168. Nie mam pojęcia jak sobie poradzą krakowscy kontrolerzy. W sytuacji, odpukać, katastrofy prokurator będzie mmiał proste zadanie.

Nieźle PAŻP pokazał fachowe podejście. Od 31.05.2012r nie są potrzebne instrumentalne procedury lądowania, wystarczą metody niezgodne z przepisami. A z tym RNP1 to dali do oporu, ha ha ha ha ha.
Tylko to nie jest śmieszne, coś wam się pomieszało w tym PAŻP.

URZĘDNICY WSZYSTKICH KRAJÓW ŁĄCZCIE SIĘ. SMUTNE

przecież po Prezesa ULC nie będzie negował decyzji być może przyszłego Prezesa ULC
Howgh

Niezła wazelina. Co innego czytałem w relacji ze spotkania KTL AOPA, PAŻP, ULC i KZPP. Ktoś tu kłamie. A może to polityka.
Zrozpaczona nie płacz, to bagno

Szanowna Władzo Lotnicza,
Szanowny Nadzorze Lotniczy,
Szanowna Władzo ATS,

Ze smutkiem i łzami w oczach przeczytałem list wystraczonego po Prezesa ULC. Rozumiem Pana niemoc odnośnie decyzji Szanownego, ogólnie Szanownego jedynego w swoim rodzaju Prezesa, który może publikować informacje lotnicze błędne, niezgodne z przepisami, niejednoznaczne, niezrozumiałe dla użytkowników przestrzeni powietrznej a wszysko to wg Pana nie godzi w bezpieczeństwo ruchu lotniczego. Nie dziwi mnie takie Pańskie stanowisko. Nie jest to pierwszy przypadek "podniesienia poziomu bezpieczeństw operacji lotniczych GA" przez Pana ogólnie Szanownego Prezesa Banaszka poparty przez ULC. Było odcięcie od informacji lotniczej bez zapowiedzi, zabranie serweów AIS i AIM, przeglondarki NOTAM. Serwis AIS się pojawił ten sam który byl, Banaszek przerwał jego pracę na kilka miesięcy ot tak sobie dla frajda. Teraz wydał publikacje VFR z gromadą błędów, SUP 30 z procedurą niezrozumiałą z merytorycznymi błędami. NAPRAWDĘ TO WSZYSTKO NIC NIE OBCHODZI ULC, NADZÓR LOTNICZY RP????? Boże chroń nas od takich WŁADZ I NADZORU.
Zrospaczony

Zrozpaczona czy Zrospaczony? Zastanów się na swoją płcią i nucz się pisać. ZROZPACZONY piszemy przez Z a nie przez S.

Ok. Postaram się "nuczyć" hahaha

czyli dochodzi jeszcze jeden argument dla firm ubezpieczeniowych o niezapłacenie odszkodowań...