Piąty Pilatus PC-12 NG dostarczony
Kolejny Pilatus PC-12 NG – jeden z najpopularniejszych na biznesowych samolotów z napędem turbośmigłowych, wylądował na podwarszawskim lotnisku w Konstancinie-Jeziornej. Jest to już piąty egzemplarz tego samolotu dostarczony przez firmę JB Investments, a siódmy latający w naszym kraju. Pilatus PC – 12 NG został sprowadzony na zamówienie jednej z polskich spółek działających w branży spożywczej.
„Cieszę się z rosnącej popularności samolotów Pilatus PC-12 w Polsce i zaufania jakim obdarzyli nas nasi klienci. Ten wynik to kolejny dowód na to, że trudno o lepszy samolot tej klasy na polskie warunki. Nie bez znaczenia jest też fakt, że od dwóch lat prowadzimy autoryzowane centrum serwisowe tej marki a doświadczenia z wielu przeprowadzonych przez nas obsług potwierdzają bardzo wysoką niezawodność samolotów Pilatus PC-12.”– powiedział Jan Borowski, właściciel JB Investments Sp. z o.o. autoryzowanego przedstawiciela firmy Pilatus w Polsce i krajach bałtyckich.
Eksperci zajmujący się tym segmentem lotnictwa cywilnego uznają model Pilatus PC-12 NG za jeden z najlepszych lekkich samolotów pasażerskich z napędem turbośmigłowym. W odróżnieniu od samolotów odrzutowych może on wystartować z każdego typu lotniska o długości pasa 800 m, w tym lotniska nieutwardzonego i przelecieć bez lądowania nawet do 3 tysięcy kilometrów przy średniej prędkości 500 km na godzinę.PC-12 NG napędzany jest silnikiem turbinowym Pratt&Whitney PT-6A o mocy 1200 KM i jest o połowę tańszy w eksploatacji od małego samolotu odrzutowego.
Ciśnieniowana i przestronna kabina Pilatusa PC-12 NG o długość 5.16 m, szerokość 1.52 m i wysokość 1.47 m., swoimi parametrami nie ustępuje średniej wielkości samolotom odrzutowym. W zależności od układu wnętrza PC-12 może zabrać na pokład maksymalnie 9 pasażerów oraz dwie osoby załogi. Samolot jest wyposażony w drzwi pasażerskie ze schodkami oraz drzwi bagażowe typu cargo ułatwiające nawet bardzo nietypowy załadunek o rozmiarze europalety.
„To bardzo uniwersalna maszyna. Poza zastosowaniem typowo biznesowym, PC-12 wykorzystywany jest także jako samolot dyspozycyjny, towarowy, do przewozu chorych, ochrony granic czy przy specjalnych misjach rządowych. Wierzę, że samolot ten zyska także uznanie wśród polskich klientów z sektora publicznego– dodaje Jan Borowski
Od momentu dostarczenia pierwszego samolotu w październiku 1994 roku, światowa flota prawie 1200 samolotów Pilatus PC-12 wylatała ponad 4 miliony godzin, z czego wiele w najbardziej nieprzyjaznych środowiskach całego świata.
Artykuł sponsorowany
Komentarze