Wycofanie nadajników ELT 121,5 MHz

Emergency Locator Transmitter.jpg
15 czerwca Federalna Komisja ds. Komunikacji USA (FCC), poinformowała, iż od sierpnia planuje wprowadzić zakaz sprzedaży, produkcji, importu i użytkowania awaryjnych nadajników lokalizujących pracujących na częstotliwości 121,5 MHz. Według Stowarzyszenia AOPA, na obecną chwilę jest wiele nieścisłości związanych z nowymi przepisami. Dodatkowo regulacje nie zostały jeszcze opublikowane w Federal Register, a zgodnie z przepisami wchodzą w życie po 60 dniach od publikacji.

Przepisy 14 CFR Part 91.207 (Code of Federal Regulations) wymagają posiadania ELT, ale nie precyzują czy mają one funkcjonować w oparciu o częstotliwość 121,5 MHz czy 406,0 MHz. FCC wprowadzając nowe zasady chce zmusić właścicieli statków powietrznych lotnictwa ogólnego do zainwestowania w zakup nowszej technologii 406 MHz ELT, powiedział przedstawiciel AOPY.

Stowarzyszenie Elektroniki Samolotowej (AEA) oznajmiło, iż Organizacja po tym jak się dowiedziała o nowym przepisie rozpoczęła współpracę z Federalną Administracją Lotnictwa USA (FAA), FCC i innymi podmiotami w celu opóźnienia wejścia w życie zakazu, który mógłby przyczynić się do uziemienia tysięcy samolotów lotnictwa ogólnego. Aktualnie ELT 121,5 są dozwolone na mocy przepisów FAA, a FCC stwierdziła, że zasady te zostały zmienione i zakazała dalszego użytkowania tych urządzeń.”

FCC argumentuje, iż w momencie gdy ELT 121,5 MHz przestaną być dostępne, właściciele i operatorzy statków powietrznych zaczną wykorzystywać nowsze, pracujące na częstotliwościach  406.0 - 406.1 MHz ELT, które monitorowane są przez satelitę i przypomina, że od 1 lutego 2009 r. nie było to technicznie możliwe w przypadku częstotliwości 121,5 MHz, która obecnie monitorowana jest przez ATC, wojsko i pilotów.

"Gdybyśmy pozwolili na dalszy obrót i stosowanie ELT 121,5 MHz to powstałoby ryzyko, że właściciele i operatorzy statków powietrznych błędnie polegaliby na tych urządzeniach", twierdzi przedstawiciel FCC. AOPA wyraziła się przeciwko zmianie przepisów.

"FCC dokonuje zmiany regulacji, która nakłada na operatorów GA dodatkowe koszty, bez właściwego komunikowania się z branżą i zrozumienia konsekwencji swoich działań", powiedział wiceprezes AOPA ds. prawnych Rob Hackman. "Nie ma wymogu FAA, który nakazywałby zastąpienie urządzeń 121,5 MHz technologią 406 MHz. Jeśli obie agencje rządowe nie będą współpracować, to najpewniej ucierpi na tym GA."

Oprócz niepotrzebnych kosztów, które wiążą się z wprowadzeniem nowych przepisów pojawiło się również pytanie o legalność nadajników 406 MHz, ponieważ transmitują one sygnał o małej mocy także na częstotliwości 121,5 MHz.

Tłumaczenie z AvWeb

O nadajnikach ELT czytaj także artykuły:
ELT 121,5 mogą wywołać masowe poszukiwania
ELT
Testowanie ELT - uzupełnienie
Dysonans w sprawie nadajników ELT


 

Źródło: Internet
comments powered by Disqus