KLM Cityhopper modernizuje swoją flotę
KLM Cityhopper, spółka-córka KLM jest w trakcie modernizacji swojej floty 22 Embraerów 195-E2 obsługujących połączenia średniodystansowe w Europie. Przebudowa kuchni i optymalizacja załadunku pozwolą zainstalować dodatkowe fotele, a tym samym obniżyć koszty i emisję CO2 na pasażera, bez uszczerbku dla komfortu na pokładzie i oferty cateringowej, które pozostaną bez zmian. Modernizacja zakończy się do czerwca przyszłego roku.
6 grudnia pierwszy zmodernizowany samolot odbył lot do Porto. Wszystkie maszyny zostaną wyposażone w cztery dodatkowe fotele w klasie ekonomicznej, co zwiększy ich pojemność z 132 do 136 miejsc. Dzięki temu KLM Cityhopper będzie mógł nie tylko przewozić więcej pasażerów i generować większe przychody, ale jednocześnie obniżyć emisję CO₂ w przeliczeniu na pasażera, która spadnie o 3 procent w porównaniu z poprzednią konfiguracją E195-E2. Przewoźnik planuje zakończyć przebudowę wszystkich 22 samolotów w rekordowym tempie pięciu dni roboczych na maszynę, a cały projekt ma się zakończyć w czerwcu 2026 r.
Montaż dodatkowych foteli jest możliwy dzięki zmniejszeniu rozmiarów kuchni pokładowej i optymalizacji sposobu jej zaopatrzenia. Skutkuje to znaczną redukcją wagi przewożonego cateringu podczas każdego lotu. KLM Cityhopper ma zamiar wdrożyć ten zoptymalizowany sposób załadunku cateringu w całej swojej flocie, co globalnie pozwoli obniżyć całkowitą jego masę o 5 milionów kilogramów rocznie. W skali roku, lżejsze samoloty będą spalać 160 tysięcy kilogramów paliwa mniej.
Aby upewnić się, że usprawnienia na pokładzie sprawdzają się w praktyce, w proces modernizacji są zaangażowani pracownicy linii, w tym załogi pokładowe. Komfort pasażerów i oferta cateringowa na pokładzie pozostaną bez zmian.
Komentarze