Właściciele Zodiaków akceptują zalecone zmiany
W listopadzie 2009 r. Federalne Władze Lotnicze USA (FAA), wydały Specjalny Biuletyn Informacyjny o Zdatności do Lotu (SAIB), na mocy którego do czasu wykonania dodatkowych przeglądów uziemiono część samolotów typu Zodiac. Biuletyn nie obejmował jednak konstrukcji złożonych amatorsko, pomimo faktu, iż przynajmniej jeden z samolotów, które uległy wypadkom był tego typu.
W grudniu 2009 r. EAA (Stowarzyszenie Właścicieli Samolotów Eksperymentalnych) opublikowało ankietę przeprowadzoną wśród użytkowników zestawów Zenith 601 XL i 650 na temat ich wiedzy dotyczącej wprowadzonej dyrektywy. Wyniki wykazały, iż właściciele są świadomi potrzeby zmian, a 84 procent z nich planuje dostosować się do przedstawionych zaleceń. Według EAA, oznacza to, iż użytkownicy są proaktywni w kwestii bezpieczeństwa.
Marc Cook, wydawca magazynu Kitplanes, powiedział: "Ta ankieta jest zgodna z opinią jaką otrzymaliśmy od konstruktorów samolotów Zodiac, którzy przedkładają bezpieczeństwo nad niedogodności związane z przeprowadzeniem modyfikacji," i dodał "Jeden z nich nazwał zaproponowane zmiany ogromną pracą, ale czuł, że muszą być bezwzględnie ukończone."
EAA zaleca opublikowanie danych testowych, tak by wszyscy użytkownicy mieli do nich wgląd na własny użytek. "Bezpieczeństwo pilotów, ich pasażerów oraz osób i dobytku na ziemi jest zależne od dostępności tych informacji," stwierdza EAA.
Szczegółowe wyniki i analiza ankiety znajdują się na stronie stowarzyszenia.
Przetłumaczono na podstawie artykułu ze strony AvWeb.
Komentarze