Przejdź do treści
Źródło artykułu

W Long Beach rozpoczął się Szczyt AOPA

11 listopada, w Long Beach, w Kalifornii, rozpoczął się trzydniowy doroczny zjazd Stowarzyszenia AOPA, w ramach którego odbywa się szereg lotniczych wydarzeń, a główni producenci branży general aviation prezentują ostatnio opracowywane projekty.

Harmonogram imprezy zawiera seminaria i wykłady dla nowych, jak i doświadczonych pilotów, a także entuzjastów lotnictwa. Dodatkowo, zaplanowano wiele imprez towarzyskich i charytatywnych, w tym uroczyste przyjęcie w piątkowy wieczór. Jak informują organizatorzy, w hali głównej zostało zlokalizowane 500 stoisk wystawowych.

Współzałożyciel firmy Cirrus Aircraft, Dale Klapmeier, przedstawi projekt odrzutowca Vision SF50 oraz nowego systemu Perspective ESP (Electronic Stability and Protections), który ma za zadanie odciążyć pilota i pomóc zachować pełną kontrolę położenia w locie bez autopilota. Spółki Cessna i Bye Energy, poinformują o postępie prac przy projekcie elektrycznie napędzanej Cessny 172 Skyhawk. Firma Terrafugia, w głównej hali wystawowej prezentuje testowy egzemplarz latającego samochodu, a na miejscowym lotnisku udostępnione zostały wystawy statyczne, gdzie m.in. można podziwiać Fifi, jedyny latający egzemplarz bombowca B-29 Superfortress.

Czwartkowe forum otwierające przerodziło się w dyskusję dotyczącą statystyk przerywania kursów pilotażu przez uczniów-pilotów, z których obecnie od 70 do 80 % rezygnuje w trakcie szkolenia. Zgodnie z zapowiedziami, prelegenci występujący w piątek i sobotę, skupią się na przyszłości lotnictwa. 12 listopada głos zabiorą przedstawiciele Virgin Galactic, Icon Aircraft oraz firmy Terrafugia, a dzień później John L. Petersen, twórca Arlington Institute, który omówi trendy mające do 2020 r. w olbrzymim stopniu wpłynąć lotnictwo ogólne.

Tłumaczenie z AvWeb
 


FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony