Pratt & Whitney Canada ma zwolnić 1000 pracowników
Producent silników odrzutowych Pratt & Whitney Canada oznajmił w mijającym tygodniu, że zwolni do 1000 pracowników w efekcie spadających zamówień na silniki do biznes jetów.
Rzecznik Pierre Boisseau powiedział, że zwolnienia, które rozpoczną się za kilka miesięcy, to około 10 procent całej siły roboczej firmy. Pratt & Whitney Canada, z siedzibą w Longueuil, Quebec, w okolicy Montrealu, to spółka podległa United Technologies Corp.
Oświadczenie pojawiło się dzień po tym jak Louis Chenevert, dyrektor generalny United Technologies, ostrzegł analityków o spadku zamówień na silniki dla biznes jetów. United Technologies zredukowała prognozy do poziomu poniżej 4000, podczas gdy jeszcze w grudniu prognozowano 5000.
Zysk operacyjny w Pratt & Whitney wzrósł w zeszłym roku o 5,5 procent, z 2,01mld$ do 2,12mld$. Jednak przedstawiciele United Technologies już wcześniej ostrzegali, że spadki na światowych rynkach lotniczych mogą wywrzeć negatywny wpływ na branżę silników odrzutowych.
Obecnie przemysł odrzutowców korporacyjnych jest „obszarem najbardziej dotkniętym” powiedział Boisseau. „Wielu naszych klientów produkujących samoloty odrzutowe obniżyło poziomy produkcji i pozwalniało ludzi. Ma to bezpośredni wpływ na nasze działania w Pratt & Whitney Canada.”
Pratt & Whitney Canada to nie jedyny producent silników którego dotknęły problemy. Kanadyjski Bombardier Aerospace, zapowiedział likwidację 1360 etatów, to jest około 4,5 procent swojej siły roboczej.
Rzecznik Pierre Boisseau powiedział, że zwolnienia, które rozpoczną się za kilka miesięcy, to około 10 procent całej siły roboczej firmy. Pratt & Whitney Canada, z siedzibą w Longueuil, Quebec, w okolicy Montrealu, to spółka podległa United Technologies Corp.
Oświadczenie pojawiło się dzień po tym jak Louis Chenevert, dyrektor generalny United Technologies, ostrzegł analityków o spadku zamówień na silniki dla biznes jetów. United Technologies zredukowała prognozy do poziomu poniżej 4000, podczas gdy jeszcze w grudniu prognozowano 5000.
Zysk operacyjny w Pratt & Whitney wzrósł w zeszłym roku o 5,5 procent, z 2,01mld$ do 2,12mld$. Jednak przedstawiciele United Technologies już wcześniej ostrzegali, że spadki na światowych rynkach lotniczych mogą wywrzeć negatywny wpływ na branżę silników odrzutowych.
Obecnie przemysł odrzutowców korporacyjnych jest „obszarem najbardziej dotkniętym” powiedział Boisseau. „Wielu naszych klientów produkujących samoloty odrzutowe obniżyło poziomy produkcji i pozwalniało ludzi. Ma to bezpośredni wpływ na nasze działania w Pratt & Whitney Canada.”
Pratt & Whitney Canada to nie jedyny producent silników którego dotknęły problemy. Kanadyjski Bombardier Aerospace, zapowiedział likwidację 1360 etatów, to jest około 4,5 procent swojej siły roboczej.
Źródło artykułu
Komentarze