Pogoda i esemesy dla pilotów GA również w Europie
Już z końcem bieżącego roku, piloci w wybranych regionach Świata będą mieli możliwość wysyłania i odbierania wiadomości SMS poprzez radionadajnik nadawczo-odbiorczy MLX770 firmy Avidyne. MLX jest również szansą dla Europy, bowiem ma obsługiwać dwukierunkową komunikację do przesyłania informacji o pogodzie w formacie graficznym oraz METAR-ów i TAF-ów.
MLX będzie zintegrowane z wielofunkcyjnymi wyświetlaczami w kokpitach z serii Avidyne Entegra EX500/EX5000. Usługa, wykorzystująca sieć Iridium, będzie kosztować 1$ - 2$ za jedną wiadomość. Wiadomości wychodzące mają być ograniczone do 32 znaków wprowadzanych bezpośrednio z Entegry .
Avidyne liczy, że piloci “użyją swojgo zdrowego rozsądku i rozwagi” podczas wysyłania lub odbierania wiadomości. Powszechnie przecież wiadomo że wysyłanie esemesów pochłania czas i uwagę. Wiadomości będą wyświetlane jako “kontrolka” o niskim priorytecie – w kolorze turkusowym, tak aby nie przysłonić innych ważnych informacji.
MLX będzie zintegrowane z wielofunkcyjnymi wyświetlaczami w kokpitach z serii Avidyne Entegra EX500/EX5000. Usługa, wykorzystująca sieć Iridium, będzie kosztować 1$ - 2$ za jedną wiadomość. Wiadomości wychodzące mają być ograniczone do 32 znaków wprowadzanych bezpośrednio z Entegry .
Avidyne liczy, że piloci “użyją swojgo zdrowego rozsądku i rozwagi” podczas wysyłania lub odbierania wiadomości. Powszechnie przecież wiadomo że wysyłanie esemesów pochłania czas i uwagę. Wiadomości będą wyświetlane jako “kontrolka” o niskim priorytecie – w kolorze turkusowym, tak aby nie przysłonić innych ważnych informacji.
Źródło artykułu
Komentarze