Przejdź do treści
Źródło artykułu

Nowy serwis pogodowy zwiększa bezpieczeństwo na trasie przelotu

Centrum Pogody Lotniczej przy Administracji Oceanu i Atmosfery USA (NOAA), przedstawiło w połowie marca Graphical Airman’s Meteorological Advisory (G-AIRMET), serwis który dostarcza istotnych informacji pogodowych pomagając w podejmowaniu decyzji w krytycznych sytuacjach. Nowy produkt od początku zyskał pozytywne opinie użytkowników amerykańskiej przestrzeni powietrznej.

Patrick Murphy, meteorolog z Centrum Pogody Lotniczej w Kansas City, powiedział, że Federalna Administracja Lotnictwa USA (FAA), przyznała serwisowi G-AIRMET miano “podstawowego” produktu operacyjnego, który może być wykorzystywany przez pilotów jako główne narzędzie przy podejmowaniu decyzji w szczególnych warunkach pogodowych.”

G-AIRMET został stworzony by dostarczał informacji o niebezpieczeństwach pogodowych na trasie przelotu w formie bardziej skondensowanej i o wyższej rozdzielczości niż to było dotychczas dostępne, twierdzi Murphy. Nowy produkt może być wykorzystywany samodzielnie lub w połączeniu z innymi informacjami, takimi jak AIRMET. W ankiecie przeprowadzonej w okresie od lipca 2007 do marca 2010, środowisko lotnicze wykazało duże zainteresowanie nowym narzędziem.

G-AIRMET jest wydawany co trzy godziny przedstawiając prognozę do 12 godzin w przód i aktualizowany tak często, jak wymagają tego zmieniające się warunki meteorologiczne. Serwis określa m.in. występowanie oblodzenia, turbulencje, uskoki i siłę wiatrów przyziemnych.

Przedstawione informacje są dostępne w różnych formatach zalecanych przez Światową Organizację Meteorologiczną (WMO), łącznie z “Binary Universal Form for the Representation of Meteorological Data” (BUFR), który pozwala dostawcom i użytkownikom na dopasowanie wyświetlaczy G-AIRMET do indywidualnych aplikacji i konfiguracji systemu.

“Nasi pracownicy szybko docenili oszczędność czasu dzięki graficznemu przedstawieniu zjawisk pogodowych,” powiedział Murphy i dodał, “G-AIRMET jest kolejnym w rosnącej serii urządzeń zapewniających bezpieczeństwo pogodowe na trasie, zaprojektowanych do wykorzystania technologii internetowych i glass-cockpitu. Dzięki zastosowanym rozwiązaniom piloci mogą natychmiast poznać i ocenić warunki bez potrzeby rozszyfrowywania informacji zapisanych w linii tekstu. Użytkownicy informują nas, że G-AIRMET już staje się popularnym narzędziem i z pewnością pomoże poprawić poziom bezpieczeństwa w lotnictwie.”

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony