Nowy COMP AIR coraz bliżej certyfikacji i.... będzie składany w Polsce
Comp Air, producent znany z kompozytowych samolotów turbinowych do samodzielnego montażu, ogłosił, że otrzymał 150 mln $ na rozwój, certyfikację i produkcję 310-węzłowego kompozytowego jednosilnikowego turbośmigłowego Comp Air 12 z kabiną „8+2” w której można prawie stanąć. Wraz z przypływem gotówki wpłaconej przez firmę inwestycyjną MercMed, Comp Air ustalił daty finalizacji lotów testowych na lipiec 2009 oraz certyfikacji na 2010. Podstawowa wersja samolotu ma kosztować nie więcej niż 3 mln $.
Według dyrektora generalnego Comp Air, Ron’a Leuck’a, samolot będzie wywodził się z latającego już prototypu, który zgromadził na swoim koncie około 200 godzin lotu.
Comp Air wierzy, że samolot wykorzystujący do startu niespełna 400 metrów, mający zasięg 2,500 mil oraz użyteczny luk bagażowy o ładowności do 5,000 funtów, będzie niezwykle atrakcyjny na tle innych podobnych konstrukcji. Będzie świetnie spełniał się w roli taksówki powietrznej czy samolotu korporacyjnego.
CA12 będzie budowany również w Polsce. Zajmie się tym grupa Kama-Eko z Katowic. Obecnie firma produkuje samoloty z tej samej rodziny pod nazwą Kama Turbo CA 7, 8, 9 i 11 w różnych wersjach (osobowej, desantowej i biznesowej). W polskiej wersji klient będzie miał dodatkowo do wyboru wersję z podwoziem przednim lub tylnym. Obecnie produkowane samoloty wykorzystują silniki Honeywell o mocy 1000 KM lub Walter.
Według dyrektora generalnego Comp Air, Ron’a Leuck’a, samolot będzie wywodził się z latającego już prototypu, który zgromadził na swoim koncie około 200 godzin lotu.
Comp Air wierzy, że samolot wykorzystujący do startu niespełna 400 metrów, mający zasięg 2,500 mil oraz użyteczny luk bagażowy o ładowności do 5,000 funtów, będzie niezwykle atrakcyjny na tle innych podobnych konstrukcji. Będzie świetnie spełniał się w roli taksówki powietrznej czy samolotu korporacyjnego.
CA12 będzie budowany również w Polsce. Zajmie się tym grupa Kama-Eko z Katowic. Obecnie firma produkuje samoloty z tej samej rodziny pod nazwą Kama Turbo CA 7, 8, 9 i 11 w różnych wersjach (osobowej, desantowej i biznesowej). W polskiej wersji klient będzie miał dodatkowo do wyboru wersję z podwoziem przednim lub tylnym. Obecnie produkowane samoloty wykorzystują silniki Honeywell o mocy 1000 KM lub Walter.
Źródło artykułu
Komentarze