Przejdź do treści
Źródło artykułu

Nowy autopilot Avidyne DFC100

Firma Avidyne Corporation, wyprodukowała nowy model autopilota o nazwie DFC100 - Digital Flight Control 100. Urządzenie przeznaczone jest w szczególności do instalacji w samolotach Cirrus SR20 i SR22, ale docelowo będą w nie wyposażone wszystkie wchodzące na rynek zestawy awioniki Entegra Release 9 firmy Avidyne. Ma ono zastąpić obecnie instalowane w większości samolotów Cirrusa autopiloty S-Tec Fifty Five X.

DFC100 pozyskuje informacje z systemu ADAHRS (Air Data Attitude Heading Reference System) i układu odniesienia położenia Entegra Release 9 Integrated Flight Deck (IFD), a nie jak dotychczas z czujnika prędkości kątowej samolotu.

System ma zapewniać tą samą precyzję sterów pionowych i bocznych co system autopilotów klasy turbinowej. DFC100 oferuje utrzymanie wysokości, prędkości lotu oraz prędkości pionowej i wznoszenia, nawigacji, sterowania GPS’em i możliwość podejść do lądowania.

Posiada także przycisk “straight and level” zaprojektowany w celu szybkiego poziomowania skrzydeł i utrzymania wysokości lotu w przypadku utraty orientacji przez pilota.

Avidyne przewiduje certyfikację FAA dla DFC100 w samolotach Cirrus na 2010 rok, a cena detaliczna Release’a 9 z nowym systemem wynosić będzie 14990 $.

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony