Przejdź do treści
AFSS
Źródło artykułu

Lockheed Martin przedłużył kontrakt na obsługę AFSS

Lockheed Martin poinformował, iż kontrakt na prowadzenie systemu automatycznych stacji obsługi lotu (AFSS), został przedłużony o kolejne trzy lata za cenę 356 mln dolarów. Porozumienie weszło w życie z dniem 1 października. Koncern przejął obsługę AFSS w 2005 r. i następnie znacznie zredukował liczbę istniejących placówek tego typu oraz zatrudnianego personelu.

"Lockheed Martin jest dumny z poziomu usług zapewnianego branży general aviation przez wykwalifikowanych specjalistów", powiedział Jim Derr, dyrektor programu obsługi lotu w Lockheed Martin. "Cieszymy się z możliwości dalszego świadczenia najdokładniejszego i najbardziej wiarygodnego briefingu lotniczego."

Przedstawiciel Lockheed Martin powiedział, iż rezultatem zmian w ostatnich pięciu latach jest lepsza i sprawniejsza obsługa, choć zaznaczył, że na początku kontraktu system nie spełniał standardów wydajności określonych w umowie. Teraz, jak twierdzi, wszystko działa zgodnie z założeniami.

"Na mocy porozumienia, które zostało zawiązane w 2005 r., Lockheed Martin zmodernizował technologię i centralny system AFSS, co pozwoliło zwiększyć standard usług lotniczych. Planowanie lotu jest teraz o wiele łatwiejsze i umożliwia udostępnianie pogody i planów lotu w całej sieci Lockheed Martin AFSS."

Amerykański Automated Flight Service Station (AFSS) dostarcza we wskazanym rejonie informacji przed, w trakcie i po locie. Umożliwia złożenie planu lotu oraz jego zamknięcie, a także informuje o aktualnej pogodnie, obowiązujących depeszach NOTAM i pomocach nawigacyjnych. Jest wykorzystywany do składania raportów "Post Flight Report" i może również być "przekaźnikiem" informacji ruchowych, a nawet zezwoleń. AFSS dostępny jest na częstotliwościach lotniczych (najczęściej 122.200 MHz) oraz pod bezpłatnym numerem telefonu 800-WX-BRIEF (+1-800-992-7433).

Tłumaczenie z AvWeb

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony