Przejdź do treści
Źródło artykułu

Linie lotnicze United złożyły zamówienie na 25 egzemplarzy samolotu A350 XWB

Linie lotnicze United sformalizowały zobowiązanie złożone w grudniu 2009 r. i podpisały umowę na dostawę 25 egzemplarzy modelu A350-900 XWB, najnowszego dwusilnikowego samolotu szerokokadłubowego Airbusa. Samolot zasilać będą silniki Rolls-Royce Trent XWB. Linia lotnicza została tym samym 33. nabywcą tego modelu. Dostawy samolotu rozpoczną się w 2016 r. i potrwają do 2019 r.

„To najnowszy rozdział bardzo silnej relacji trwającej już od dwóch dziesięcioleci” – powiedział John Leahy, dyrektor operacyjny Airbusa ds. klientów. „Począwszy od dostawy pierwszego A320 dla United w 1993 r. Airbus i United blisko ze sobą współpracowały i razem przechodziły przez trudne okresy na rynku. To prawdziwe świadectwo możliwości A350 XWB – samolot ten będzie bowiem ważnym elementem działalności jednej z największych linii lotniczych świata”.

„Dzięki temu zamówieniu inwestujemy w przyszłość linii United i zyskujemy samolot szerokokadłubowy, który pozwoli nam zmniejszyć koszty operacyjne, a jednocześnie zaoferować klientom najnowsze standardy w komforcie podróżowania” – powiedział John Tague, prezes United Airlines. „A350 XWB pozwoli nam także zmniejszyć zużycie paliwa i ogólny wpływ na środowisko naturalne w porównaniu z samolotami starszych technologii”.

Mark King, prezes Rolls-Royce’a ds. lotnictwa cywilnego, dodał: „Decyzja ta stanowi istotne poparcie dla naszej technologii Trent XWB oraz jej zalet operacyjnych. Jesteśmy zachwyceni, że United Airlines zaufało długofalowym zaletom w dziedzinie osiągów technologii Trent i TotalCare®” .

A350 XWB to nowa rodzina samolotów szerokokadłubowych średniej wielkości. Ten wysoce wydajny samolot łączy najnowsze rozwiązania w dziedzinie aerodynamiki, projektowania i zaawansowanych technologii i oferuje o 25 proc. wyższą wydajność w zakresie zużycia paliwa w porównaniu z obecnie eksploatowanymi samolotami tej samej kategorii. Płatowiec A350 XWB będzie wykonany w 53 proc. z materiałów kompozytowych, co pozwoli zmniejszyć masę samolotu i zmaksymalizować tym samym wydajność pod względem zużycia paliwa. Samolot wyposażono w całkowicie nową, cichą kabinę o dodatkowej przestrzeni i wyższym komforcie, większej przestrzeni, szerokich, panoramicznych oknach oraz większych schowkach bagażowych.

Trzy wersje pasażerskie wyróżnia daleki zasięg i wysoka elastyczność. A350-800 będzie przewozić 270 pasażerów w układzie trzyklasowym na dystansie 8300 mil morskich. A350-900 z 314 miejscami na pokładzie i A350-1000 z 350 miejscami oferować będą podobny zasięg.

Obecnie złożono zamówienia na 530 egzemplarzy samolotu. Montaż końcowy pierwszego samolotu przewidywany jest w roku 2011, zaś pierwsza dostawa (A350-900) zostanie zrealizowana w 2013 r.

 

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony