Gulfstream testuje trzeci egzemplarz G650
Firma Gulfstream poinformowała, iż loty certyfikacyjne rozpoczął trzeci egzemplarz modelu G650, oznaczony jako T3. Maszyna będzie używana głównie do badania obciążeń aerodynamicznych, systemów przeciwoblodzeniowych i awioniki PlaneViev, która jest oparta na technologiach dostarczonych przez firmę Honeywell.
Jak podaje producent, T3 do tej pory spędził w powietrzu ok. 10 godzin i będzie testowany równolegle z egzemplarzami T1 i T2. Lot czwartego samolotu, nazwanego roboczo P1 (pierwszy z linii seryjnej), spodziewany jest w najbliższym czasie.
P1 przed rozpoczęciem testów otrzyma w pełne wyposażenie kabinowe, które będzie zamontowane w zakładzie produkcyjnym Gulfstreama, w Savannah, w stanie Georgia. W ubiegłym miesiącu pierwszy egzemplarz testowy G650 rozwinął prędkość 0.925 Macha, co potwierdziło zapowiedzi firmy, iż ma to być najszybszy seryjnie produkowany odrzutowiec biznesowy na świecie. Obecnie tytuł ten posiada Cessna Citation X, która osiągnęła 0,92 Macha.
Tłumaczenie z FlightGlobal
Jak podaje producent, T3 do tej pory spędził w powietrzu ok. 10 godzin i będzie testowany równolegle z egzemplarzami T1 i T2. Lot czwartego samolotu, nazwanego roboczo P1 (pierwszy z linii seryjnej), spodziewany jest w najbliższym czasie.
P1 przed rozpoczęciem testów otrzyma w pełne wyposażenie kabinowe, które będzie zamontowane w zakładzie produkcyjnym Gulfstreama, w Savannah, w stanie Georgia. W ubiegłym miesiącu pierwszy egzemplarz testowy G650 rozwinął prędkość 0.925 Macha, co potwierdziło zapowiedzi firmy, iż ma to być najszybszy seryjnie produkowany odrzutowiec biznesowy na świecie. Obecnie tytuł ten posiada Cessna Citation X, która osiągnęła 0,92 Macha.
Tłumaczenie z FlightGlobal
Źródło artykułu
Komentarze