Globalny kryzys nie straszny LSA
Mimo niepokojących informacji o globalnym kryzysie, sektor lekkich samolotów sportowych w USA ma się całkiem dobrze. Można pokusić się nawet o stwierdzenie, że przeżywa swoisty rozkwit. Dan Johnson, przewodniczący Light Aircraft Manufacturers Association (Stowarzyszenia Producentów Lekkich Samolotów), szacuje, że ostatnie targi Sebring Sport Aviation Expo, które odbyły się kilka dni temu na Florydzie, odwiedziło aż 11500 osób.
Wynik ten jest jeśli chodzi o frekwencję jest nowym rekordem dla tego pokazu. W ciągu czterodniowego eventu sprzedanych zostało około 20 samolotów, wartych prawie 2,5 miliona dolarów Wszyscy obecni wystawcy zachęceni sukcesem zapowiedzieli już swoją obecność także w przyszłorocznej edycji Sebring Nr 6 w 2010 roku.
Johnson ogłosił także, że jeszcze w tym roku odbędą się dwa nowe regionalne pokazy LSA - HOT (Heart of Texas). LSA Show odbędzie się w marcu w Bryan, w stanie Teras a Midwest LSA Show w październiku w Mount Vernon, w stanie Illinois. Zaznaczył także, że dwa nowe samoloty klasy LSA zbudowane w USA miały swoje debiuty podczas pokazów: Breese 2 firmy M-Squared i S-6 Coyote produkcji RANS. Breese, wyprodukowany w Alabamie, w pełni gotowy do użytku kosztuje jedyne 34995$. Coyote w prezentowanej na targach wersji,okazał się prawdziwym hitem i był jednym z najlepiej sprzedających się rodzimych produktów. Inne nowe prezentowane w trakcie pokazów samoloty, to Flaeming Air FA-04 Peregrin, wyprodukowany w Niemczech importowany przez Hansen Air Group z Georgii, oraz Skyteton K-10 ukraińskiej produkcji.
Komentarze