Przejdź do treści
Źródło artykułu

GAMA: dostawy w 2008 mniejsze o 20 procent

Dane z końca 2008 roku, opublikowane przez Stowarzyszenie Producentów General Aviation (General Aviation Manufacturers Association), po raz pierwszy od pięciu lat wykazują globalny spadek dostaw samolotów General Aviation. Zmniejszenie dostaw było efektem ponad 20 procentowego spadku sprzedaży silników tłokowych, z 2675 w roku 2007 aż do 2119 w 2008. Dostawy turbośmigłowców wzrosły o 16,6 procent w stosunku do roku 2007, a liczba dostarczonych biznes jetów była większa o 15,6 procent. Generalnie bilans branży zwiększył się o 13,4 procent – do 248 miliardów $.

źródło: GAMA

Według GAMA, pozytywne liczby to zrealizowane zamówienia złożone na turbośmigłowce i biznes jety w latach dobrej koniunktury 2006 i 2007 roku. Wszyscy główni producenci silników tłokowych doświadczyli zmniejszenia liczby zamówień. Rodzynkiem jest Piper, który dzięki popularności sześcio-miejscowego jednosilnikowego samolotu Matrix, zwiększył dostawy z 221 w 2007 roku do 268 w 2008.

Przewodniczący GAMA, Mark Van Tine oraz prezes i dyrektor naczelny Jeppesen’a, powiedział, że poza obecnymi wyzwaniami, przemysł powinien jak nigdy dotąd skupić się na przyszłości. „Światowa gospodarka jest zależna od silnego systemu transportu lotniczego a General Aviation jest bezwzględnie kluczowym jego składnikiem. Stałe inwestycje branży w badania i rozwój powinny być oczywiste” oznajmił. „Historia nauczyła nas, że mądre inwestowanie w naszą przyszłość i przyszłość naszych klientów to najlepszy sposób na wybudowanie drogi wyjścia z trudnych ekonomicznie czasów.”

Aby dowiedzieć się więcej o raporcie, odwiedź stronę GAMA.

No Plane No Gain


GAMA wraz z Krajowym Stowarzyszeniem Lotnictwa Biznesowego NBAA (National Business Aviation Association, NBAA) rekonfigurowali program którego zadaniem jest uporanie się z negatywnym podejściem do lotnictwa biznesowego, traktowanego jako snobistyczne i być może niepotrzebne w czasach recesji gospodarczej.

W publikacji prasowej, przewodniczący GAMA, Pete Bunce powiedział, iż motywem kampanii "No Plane No Gain", jest próba zrozumiałego wyjaśnienia istoty lotnictwa biznesowego. "Udział lotnictwa biznesowego w poziomie zatrudnienia w USA, wymianie handlowej, konkurencyjności jest dogłębny, lecz nie zawsze właściwie rozumiany" oznajmił Bunce. "Prowadzimy tą nową multimedialną kampanię edukacyjną by przekazać ludziom, że lotnictwo biznesowe pracuje na rzecz gospodarki".
FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony