Film promujący PZL W-3PL Głuszec
W Internecie udostępniony został film promujący polski śmigłowiec PZL W-3PL Głuszec. Materiał jest zabiegiem marketingowym, który wpisuje się w trend wykorzystywania nowoczesnych form przekazu w celu znalezieniu potencjalnego kontrahenta. Dynamicznie zmontowany i okraszony dopasowanym podkładem muzycznym obraz, prezentuje potencjał i zalety, jakie maszyna uzyskała po przejściu kompleksowej modernizacji. Interesująca może być jednak lektura komentarzy umieszczonych na stronie przez internautów, którzy w dużej części negują zalety nowej maszyny.
Materiał dostępny jest tutaj.
Program Głuszec ma swoje początki w 2003 r., kiedy rozpoczęto modernizację śmigłowców W-3WA Sokół do standardu maszyn wsparcia bojowego i jest owocem współpracy PZL Świdnik, warszawskiego Instytutu Technicznego Wojsk Lotniczych, tarnowskiego Ośrodka Badawczo-Rozwojowego Sprzętu Mechanicznego oraz firmy Arex. Pierwszy Głuszec przygotowany został z myślą o misjach ratownictwa lotniczego na polu walki (CSAR).
W nowej wersji, na zewnątrz maszyny zamontowano gondolę uzbrojenia ze zdalnie sterowanym karabinem maszynowym, na nosie pojawiły się antena IFF oraz czujniki ostrzegające o promieniowaniu radiolokacyjnym, a na belce ogonowej ukraińska stacja KT-01AV Adros, zakłócająca termiczne głowice samonaprowadzające. Głuszec otrzymał nowe oświetlenie do lotów w szyku, kompozytowe opancerzenie spodu kadłuba oraz zabezpieczenie zbiorników z paliwem za pomocą wypełniania gazem obojętnym pod ciśnieniem. Śmigłowce te wyposażone są także w zintegrowaną awionikę, której sercem jest nowy modułowy komputer pokładowy.
Obejrzyj film:
Komentarze