Przejdź do treści
Unia Europejska
Źródło artykułu

Europa ożywi lotnictwo biznesowe i General Aviation?

W raporcie przyjętym przez Komisję Parlamentu Europejskigo ds. transportu i turystyki czytamy, że Unia Europejska dostrzec powinna wagę lotnictwa biznesowego i general aviation dla społeczeństwa i podjąć działania zapewniające im sprawne funkcjonowanie bez niepotrzebnych wymogów infrastrukturalnych i prawnych.

Dokument zatytułowany jest ,,Agenda na stabilną przyszłość w lotnictwie biznesowym i ogólnym". Przewodniczący Europejskiego Stowarzyszenia Lotnictwa Biznesowego (European Business Aviation Association), Brian Humphries twierdzi, że: ,,Raport to właściwie bardzo dobra rzecz, szczególnie jeśli chodzi jego wnioski mówiące jak ważny jest to sektor. Jego zalecenia dotyczące istoty rozwoju właściwych zasad bezpieczeństwa i odpowiednie regulacje są mile widziane, a skupienie go na niezwykle istotnej kwestii, jaką jest uczciwy i sprawiedliwy dostęp dla lotnictwa biznesowego zarówno samolotowego jak i śmigłowcowego dla małych i średnich lotnisk regionalnych stanowiło zaległą kwestię już od jakiegoś czasu. Brawo dla parlamentu."

Jeden ze sponsorów raportu, członek parlamentu europejskiego, Timothy Kirkhope mówi, że: ,,Branża lotnictwa ogólnego i biznesowego Unii Europejskiej jest nieporównywalna z sukcesami USA w tym sektorze z powodu naszych pogmatwanych przepisów. Musimy zapewnić bardziej konkurencyjny przemysł lotniczy by dać przedsiębiorstwom i mniejszym przewoźnikom szanse na świadczenie usług dla lokalnych firm oraz zachęcić więcej osób do latania dla przyjemności."

Humphries twierdzi, że stowarzyszenie kładło nacisk właśnie na takie rozwiązanie, przede wszystkim w celu zapewnienia bezpieczeństwa i innych niezbędnych regulacji. Rozwiązanie, które jest projektowane konkretnie pod publiczny sektor transportu masowego nie powinno mieć zastosowania bez uprzedniej odpowiedniej modyfikacji po kątem branży, która świadczy usługi znacznie mniejszej liczbie ludzi.

Twierdzi, że dostęp do lotnisk jest w tym wypadku sprawą kluczową. Jedną z podstawowych zalet GA z punktu widzenia przedsiębiorstw to możliwość latania do i z lotnisk w celu bardziej efektywnego gospodarowania czasem, mobilności, a dzięki temu prowadzenie biznesu w sposób bardziej skuteczny. Zaznacza, że przylot taniego przewoźnika na lotnisko regionalne może zupełnie wyeliminować przewoźników GA. Niewłaściwa ocena stanu rzeczy może sprawić, że taka sytuacja stanie się faktem, przy czym dodał, że takie sprawy powinny być załatwiane na poziomie Rządów poszczególnych krajów UE.

Dyrektor generalny Brytyjskiego Stowarzyszenia Lotnictwa Biznesowego i Ogólnego (British Business and General Aviation Association ), Guy Lachlan zadowolony jest z tego raportu, ale podchodzi do zagadnienia dość sceptycznie i chce zobaczyć jak propozycja zmian przełoży się na rzeczywiste działania, komentuje to tak.: ,,Teraz musimy przyglądać się Komisji Europejskiej i państwom członkowskim by sprostały działaniom i pozytywny raport postępów wrócił do parlamentu z końcem roku, zgodnie z wymogiem członków Parlamentu Europejskiego."

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony