Dziewiczy lot amfibii ICON-a
Icon Aircraft ogłosił, że lekki pływający samolot sportowy ICON A5, wykonał pierwszy lot. Wystartował z jeziora w południowej Kaliforni. "Wszystko poszło tak dobrze, jak tylko może pójść pierwszy lot", powiedział Jon Karkow, główny inżynier i pilot testujący, który w przeszłości pracował nad projektem Virgin Atlantic GlobalFlyer.
Firma zapowiada, że niezbędne testy i modyfikacje zajmą około roku, zanim wyśle „przedprodukcyjny” prototyp do certyfikacji. Samolot napędzany jest 100 konnym silnikiem ROTAX 912S i może rozwijać prędkość do 210 km/h.
Konstrukcja samolotu wykonana z kopozytów węglowych, przyciąga sprytnym projektem, elektrycznie składanych skrzydeł.
Seryjny samolot ma kosztować 139 tys dolarów amerykańskich. Amfibię A5, można już zamawiać, wpłacając zaliczkę w wysokości 5 tys. dolarów. Zarówno prototyp jak i makieta będą eksponowane na EAA AirVenture w Oshkosh, 28 lipca.
Firma zapowiada, że niezbędne testy i modyfikacje zajmą około roku, zanim wyśle „przedprodukcyjny” prototyp do certyfikacji. Samolot napędzany jest 100 konnym silnikiem ROTAX 912S i może rozwijać prędkość do 210 km/h.
Konstrukcja samolotu wykonana z kopozytów węglowych, przyciąga sprytnym projektem, elektrycznie składanych skrzydeł.
Seryjny samolot ma kosztować 139 tys dolarów amerykańskich. Amfibię A5, można już zamawiać, wpłacając zaliczkę w wysokości 5 tys. dolarów. Zarówno prototyp jak i makieta będą eksponowane na EAA AirVenture w Oshkosh, 28 lipca.
Źródło artykułu
Komentarze