Działania prawne przeciwko firmie Epic Air
Spory prawne o pozostałości majątku Epic Air piętrzą się coraz bardziej, a obraz tego jak funkcjonowała spółka klaruje się z każdym nowym zgłoszeniem.
Choć firma jest zamknięta, w zamkniętym budynku na lotnisku w Bend, w stanie Oregon jest jeszcze około 12 niedokończonych samolotów. Ostatniego zgłoszenia dokonał właściciel Doug King, a dokumenty stanowią mocną podstawę do postawienia zarządowi firmy poważnych zarzutów dotyczących sposobu prowadzenia firmy.
W pisemnym oświadczeniu pod przysięgą główny dyrektor finansowy David Clark szacuje, że Epic jest dłużna konstruktorom około 15 milionów $ i nie ma pieniędzy, by spłacić te zobowiązania.
Głównym działaniem King'a jest przeniesienie procedury upadłościowej, zgodnej z Rozdziałem 11 Kodeksu Upadłościowego (tzw. Chapter 11), z Nevady, gdzie formalnie zarejestrowana jest spółka macierzysta Aircraft Investor Resources do Bend. Jego zdaniem tam właśnie znajdują się wszelkie istotne zasoby firmy oraz świadkowie, którzy mogliby zeznawać w sprawie.
Jak dotychczas pisemne oświadczenia w sprawie złożyli: główny manager, David Hice i David Clark, którzy opisują chaotyczną strategię finansową firmy, zarządzanej wyłącznie przez dyrektora generalnego Rick’a Schrameck’a.
Przetłumaczono na podstawie artykułu ze strony AVweb.
Komentarze