Diamond radzi aby bez obaw używać paliwa JET-A w silnikach diesla
Pod koniec listopada, ExxonMobile poinformował użytkowników samolotów z silnikami diesla, że nie bierze odpowiedzialności, za stosowanie w nich paliwa lotniczego dla odrzutowców.
W odpowiedzi, Diamond Aircraft – największy producent dieslowskich samolotów – przypomniał, że silniki zostały starannie zbadane i otrzymały wszystkie niezbędne certyfikaty, dopuszczające je do bezpiecznej eksploatacji. Diamond radzi swoim klientom aby bez obaw używali paliwa JET-A, kontrując tym samym zalecenie firmy ExxonMobil.
Dyrektor generalny Diamond, Peter Maurer oznajmił, że nie są znane mu przesłanki merytoryczne do wystosowania przez paliwowego giganta takiej informacji. „Wygląda na to, że znaleźli rozwiązanie nieistniejącego problemu” powiedział Maurer. Potwierdził, że jest w trakcie zwoływania konferencji prasowej z reprezentantami ExxonMobil, by przedyskutować decyzję, która jak mówi, zaskoczyła jego firmę. „Szczerze mówiąc, jesteśmy nieco zakłopotani” powiedział.
W liście do dealerów i dystrybutorów paliwa, Martin Tippl, dyrektor operacyjny ds. General Aviation firmy ExxonMobil U.S., oznajmił że paliwo JET, może nie spełniać niektórych wymogów technicznych dla bezpiecznego funkcjonowania silników tłokowych i tym samym „nie popiera używania tego typu paliw w samolotach napędzanych silnikami diesla”. List został zamieszczony na stronie internetowej Thielert Owners Group.
ExxonmMobile, opracował „lojalkę”, którą mogą podpisać nabywcy paliwa, zwalniając tym samym dostawcę z odpowiedzialności, jeśli coś pójdzie nie tak.
W odpowiedzi, Diamond Aircraft – największy producent dieslowskich samolotów – przypomniał, że silniki zostały starannie zbadane i otrzymały wszystkie niezbędne certyfikaty, dopuszczające je do bezpiecznej eksploatacji. Diamond radzi swoim klientom aby bez obaw używali paliwa JET-A, kontrując tym samym zalecenie firmy ExxonMobil.
Dyrektor generalny Diamond, Peter Maurer oznajmił, że nie są znane mu przesłanki merytoryczne do wystosowania przez paliwowego giganta takiej informacji. „Wygląda na to, że znaleźli rozwiązanie nieistniejącego problemu” powiedział Maurer. Potwierdził, że jest w trakcie zwoływania konferencji prasowej z reprezentantami ExxonMobil, by przedyskutować decyzję, która jak mówi, zaskoczyła jego firmę. „Szczerze mówiąc, jesteśmy nieco zakłopotani” powiedział.
W liście do dealerów i dystrybutorów paliwa, Martin Tippl, dyrektor operacyjny ds. General Aviation firmy ExxonMobil U.S., oznajmił że paliwo JET, może nie spełniać niektórych wymogów technicznych dla bezpiecznego funkcjonowania silników tłokowych i tym samym „nie popiera używania tego typu paliw w samolotach napędzanych silnikami diesla”. List został zamieszczony na stronie internetowej Thielert Owners Group.
ExxonmMobile, opracował „lojalkę”, którą mogą podpisać nabywcy paliwa, zwalniając tym samym dostawcę z odpowiedzialności, jeśli coś pójdzie nie tak.
Źródło artykułu
Komentarze