CONTINUOUS DESCENTS zmniejsza zużycia paliwa, emisję gazów i hałas
Boeing i FAA testowali różne procedury dolotów do lotnisk, wspólnie dochodząc do wniosku, że dobrze zaprojektowana „ścieżka ciągłego schodzenia” (continuous descend) może zaoszczędzić liniom lotniczym miliony dolarów, chroniąc atmosferę przed milionami ton dwutlenku węgla. Testy FAA w LAX wykazują, że podejścia o „schodzeniu ciągłym” mogłyby zaoszczędzić liniom lotniczym blisko 1 mln galonów paliwa, a tym samym zredukować emisję dwutlenku węgla o około 18 milionów funtów rocznie.
Z doświadczeń Boeing'a, na Międzynarodowym Porcie Lotniczym San Francisco przez okres jednego roku, wynika, że zużycie paliwa spadło o 1,1mln funtów, a emisja dwutlenku węgla o 3,6mln funtów. Lotnictwo międzynarodowe przyczynia się do około 2% emisji gazów cieplarnianych emitowanych przez człowieka w skali światowej. W Europie, projektowanie podejść do lądowania o „schodzeniu ciągłym” ujęte jest w programie SESAR.
Z doświadczeń Boeing'a, na Międzynarodowym Porcie Lotniczym San Francisco przez okres jednego roku, wynika, że zużycie paliwa spadło o 1,1mln funtów, a emisja dwutlenku węgla o 3,6mln funtów. Lotnictwo międzynarodowe przyczynia się do około 2% emisji gazów cieplarnianych emitowanych przez człowieka w skali światowej. W Europie, projektowanie podejść do lądowania o „schodzeniu ciągłym” ujęte jest w programie SESAR.
Źródło artykułu
Komentarze