Cessna zaleca kontrolę modelu Skymaster
Cessna Aircraft Company potwierdziła, iż pracuje nad dodatkowym dokumentem kontroli (SID), punktów mocowania skrzydła w modelu 336/337. Skymaster wyposażony jest w podwójny napęd tłokowy (jedno śmigło pchające i jedno ciągnące) i podwójny statecznik pionowy.
Rzecznik firmy, Doug Oliver, powiedział, że SID zostanie opublikowany najwcześniej w trzecim kwartale 2010 roku i będzie wzywał do przeprowadzenia przeglądu pomimo, iż nie odnotowano żadnych wypadków tego samolotu. Zalecenia opracowywanej dyrektywy nie obowiązują prywatnych użytkowników zarejestrowanych w Stanów Zjednoczonych maszyn. Przedstawiciel Cessny stwierdził, iż firma na mocy SID rozważy wprowadzenie takiego nakazu dla wszystkich.
„Wysiłek podjęty w celu wprowadzenia nowej procedury to tylko część pracy,” powiedział rzecznik. Choć firma nie jest jeszcze gotowa oświadczyć czego się doszukała w modelach 336/337, w spekulacjach mówi się, że struktura skrzydła została nadmiernie obciążona przez konstrukcję ogona, składającego się z podwójnego statecznika.
"Wykorzystując zaawansowane systemy i techniki, Cessna zdobyła doświadczenie i wprawę w analizach zmęczenia materiału, więc gdy zaczęliśmy przeglądać nasze najróżniejsze modele, zauważyliśmy, że konstrukcja 336/337 jest bardziej obciążona niż inne," powiedział Oliver.
Przetłumaczono na podstawie artykułu ze strony AvWeb.
Komentarze