Bio-paliwo Swift
Teledyne Continental, Hawker Beechcraft oraz Swift Fuels poinformowały o sukcesie w testach lotu Beechcrafta Bonanzy na nowym paliwie o nazwie Swift. Ogłoszenie wyników zbiegło się w czasie, z przypadającym w kwietniu Dniu Ziemi.
Bio-paliwo oparte jest na celulozie i reklamowane obecnie jako zamiennik dla 100LL. Jego twórcy twierdzą, że można je produkować o połowę taniej niż AVGAS i że na jednym jego galonie można pokonać dłuższy dystans niż na tradycyjnym paliwie. Firma Swift jest pewna, że uda się jej przekonać producentów i użytkowników do nowego produktu. „Przewidujemy, że dzięki swojej wydajności, Swift będzie wykorzystywany równie często jak AVGAS, a każdy jego galon może kosztować nawet do 50 procent mniej niż 100LL,” oznajmił rzecznik firmy Swift Jon Ziulkowski.
Firma zamierza pozyskiwać paliwo z biomasy, trawy i odpadów z rolnictwa. Zgodnie z tym co twierdzą autorzy programu, koszt wytworzenia jednego galona nowej mieszanki wynosić będzie 2 dolary. Chociaż Swift w procesie produkcyjnym uzyskuje alkohol, to paliwo nie jest oparte na etanolu lecz połączonych, pochodzących z fermentacji biomasy, związków acetonu. Pomysłodawcy zamierzają kontynuować badania i poszukują inwestorów do finansowania dalszych badań i uruchomienia przemysłowej produkcji.
Bio-paliwo oparte jest na celulozie i reklamowane obecnie jako zamiennik dla 100LL. Jego twórcy twierdzą, że można je produkować o połowę taniej niż AVGAS i że na jednym jego galonie można pokonać dłuższy dystans niż na tradycyjnym paliwie. Firma Swift jest pewna, że uda się jej przekonać producentów i użytkowników do nowego produktu. „Przewidujemy, że dzięki swojej wydajności, Swift będzie wykorzystywany równie często jak AVGAS, a każdy jego galon może kosztować nawet do 50 procent mniej niż 100LL,” oznajmił rzecznik firmy Swift Jon Ziulkowski.
Firma zamierza pozyskiwać paliwo z biomasy, trawy i odpadów z rolnictwa. Zgodnie z tym co twierdzą autorzy programu, koszt wytworzenia jednego galona nowej mieszanki wynosić będzie 2 dolary. Chociaż Swift w procesie produkcyjnym uzyskuje alkohol, to paliwo nie jest oparte na etanolu lecz połączonych, pochodzących z fermentacji biomasy, związków acetonu. Pomysłodawcy zamierzają kontynuować badania i poszukują inwestorów do finansowania dalszych badań i uruchomienia przemysłowej produkcji.
Źródło artykułu
Komentarze