Badania wykazują znaczny spadek aktywności w lotnictwie
Dane statystyczne opracowane przez firmę Aviation Research Group/U.S. Inc., dotyczące samolotów biznesowych, oparte na informacji o przylotach i odlotach lotów IFR w grudniu 2008 w porównaniu do grudnia 2007, wykazują spadek aktywności w tym sektorze o 22,8 procent.
Dane obejmują Alaskę i Hawaje. Są one podzielone na operacje związane z zasadami określonymi przez Part 91 i Part 135. Najsilniejszy spadek aktywności zauważono u operatorów Part 135.W 2008 roku aktywność spadła tam o jedną trzecią w porównaniu do tego samego miesiąca w roku poprzednim.
Najbardziej ucierpiały samoloty odrzutowe latające pod Part 135, o maksymalnej masie startowej wynoszącej ponad 41000 funtów. Spadek aktywności w ich przypadku sięgnął 44 procent. Po przeciwnej stronie skali, operatorzy samolotów biznesowych Part 91 zmniejszyli swoją aktywność o 15,3 procent i wykazali największe zróżnicowanie w zmianach w zależności od rozmiaru samolotu. Niewielkie jety, o masie startowej poniżej 20000 funtów latające pod Part 91 oraz jety średniej wielkości ucierpiały najmniej, wykazując spadek tylko o 6,3 procent. Tymczasem turbośmigłowe samoloty biznesowe (zarówno jedno, jak i wielosilnikowe) w kategorii Part 91 otrzymały największy cios, dołując o 23,2 procent.
Dane obejmują Alaskę i Hawaje. Są one podzielone na operacje związane z zasadami określonymi przez Part 91 i Part 135. Najsilniejszy spadek aktywności zauważono u operatorów Part 135.W 2008 roku aktywność spadła tam o jedną trzecią w porównaniu do tego samego miesiąca w roku poprzednim.
Najbardziej ucierpiały samoloty odrzutowe latające pod Part 135, o maksymalnej masie startowej wynoszącej ponad 41000 funtów. Spadek aktywności w ich przypadku sięgnął 44 procent. Po przeciwnej stronie skali, operatorzy samolotów biznesowych Part 91 zmniejszyli swoją aktywność o 15,3 procent i wykazali największe zróżnicowanie w zmianach w zależności od rozmiaru samolotu. Niewielkie jety, o masie startowej poniżej 20000 funtów latające pod Part 91 oraz jety średniej wielkości ucierpiały najmniej, wykazując spadek tylko o 6,3 procent. Tymczasem turbośmigłowe samoloty biznesowe (zarówno jedno, jak i wielosilnikowe) w kategorii Part 91 otrzymały największy cios, dołując o 23,2 procent.
Źródło artykułu
Komentarze