Analiza wypadku na Hudson River
Amerykańska Narodowa Rada Bezpieczeństwa Transportu (National Transportation Safety Board) przedstawiła rekonstrukcję wypadku z 15 stycznia bieżącego roku, kiedy A320 linii US Airways lot nr 1549, krótko po starcie z lotniska La Guardia w Nowym Jorku wleciał w stado ptaków, co doprowadziło do utraty ciągu w obu silnikach i awaryjnego lądowania na rzece Hudson.
Rada na podstawie materiałów zebranych z pokładowych rejestratorów lotu, korespondencji pomiędzy samolotem, a kontrolą naziemną, a także zeznań świadków i uczestników tego zdarzenia przygotowała szczegółową analizę wypadku. Wydarzenia są prezentowane z kilku różnych punktów widzenia, a mapą bazową dla użytych animacji są zdjęcia satelitarne.
Istnieje sześć różnych źródeł informacji wykorzystanych do opisu tego lotu. Trzy z nich pochodzą z pokładowego rejestratora lotu (radio-wysokościomierze 1 i 2, wysokość ciśnieniowa), ponadto skorzystano z danych z radarów ASR-9 z lotnisk JFK i EWR, oraz z materiałów wideo pokazujących ostatnie sekundy lotu i wodowanie. Informacje o wysokości ze statycznych źródeł powietrza zostały pominięte ze względu na błąd powodowany ślizgiem, lub nieprawidłowym kątem natarcia. Użyte odczyty zawierały także położenie klap, slotów, prędkości i inne czynniki.
Przedstawiony został tor lotu ptaków, które były widoczne na radarze meteorologicznym, zanim zdarzenie miało miejsce, a także najkrótsza droga powrotu samolotu na lotnisko. Eksperci na podstawie danych z rejestratora parametrów silnika ustalili, źródło płomieni i zakres pożaru opisywany przez świadków.
Po więcej danych kliknij tutaj.
Komentarze