Aeroklub Air France zakupił 12 samolotów Tecnam P2008JC CS/VLA

Tecnam P2008JC

Firma Tecnam poinformowała, iż Aeroklub Air France złożył zamówienie na 12 jednosilnikowych samolotów Tecnam P2008JC CS/VLA. Jak również akcentuje, fakt ten jest znaczącym momentem dla rozwoju programu tej konstrukcji. Współpraca nawiązana z Aeroklubem Air France, przewiduje dostarczenie w późniejszym czasie kolejnych 25 samolotów w wersji P2008JC CS/VLA.

Pierwsze 3 z 12 konstrukcji mają zostać przekazane na początku 2013 r. Będę to wersje P2008JC/VLA posiadające możliwość wykonywania lotów VFR w nocy. Zgodnie z założeniami, pełna certyfikacja modelu przez EASA ma nastąpić w maju 2013 r.

12 samolotów zostanie rozdysponowanych pomiędzy Aeroklub Air France Lognes, Aéroklub Aéroport de Paris, Aéroklub Marne la Vallée, Aéroklub Air France Toulouse oraz Aéroklub Toulouse Midi Pyrénées.   

Pascal Colles, zarządzający flotą aeroklubową Air France poinformował, iż model P2008JC CS/VLA zastąpi Cessnę C152. Taki wybór był podyktowany zadowalającymi parametrami nowego samolotu, który generuje oszczędność paliwa na poziomie 25%, zapewnia znaczącą poprawę parametrów startu, wznoszenia się oraz lotu, jest łatwy w obsłudze, posiada szklany kokpit i jest cichszy.

Maszyna posiada także kadłub wykonany z włókna węglowego, metalowe skrzydła oraz stabilizator. Zastosowane rozwiązania sprawiają, iż konstrukcja ta cieszy się ogromną popularnością wśród organizacji zajmujących się szkoleniem pilotów.

„Jesteśmy bardzo zadowoleni, że kończymy udany 2012 rok zamówieniem dla Aeroklubu Air France”, powiedział Paolo Pascale, Dyrektor Generalny Tecnam. „Wiosną 2013 roku oczekujemy uzyskania pełnej certyfikacji EASA i wówczas spodziewamy się napływu kolejnych zamówień, szczególnie z organizacji szkolenia lotniczego”, dodał.

Więcej informacji o samolocie P2008 dostępnych na stronie www.tecnam.com

Źródło: Internet
comments powered by Disqus

Komentarze

a ja ile się wstydu najadłem z takim kółkiem,na Kontrolowanym Lotnisku zimą,marszałek pokazuje mi skręć w prawo a samolot kołuje ale prosto,chyba nie muszę więcej nic komentować, co za nieuk z tego pilota,skręcił..... dopiero po wygaszeniu gdy był pchany.

Widać AT3 nie do końca zdały egzamin, skoro zmieniają dostawcę. BTW, jeden taki zdaje się lata na EPBC. Jeżeli tak, to z tym kółkiem najlepiej pogadać z właścicielem. W każdym razie wygląd ma rzeczywiście ekstra. A jak to mówią, co ładnie wygląda to...

A co w takim razie z samolotami AT3 użytkowanymi przez Aeroklub Air France?

samolot bardzo ładny ale jestem wrogiem tego przedniego kółka, z doświadczenia wiem że na mokrej trawie jest problem z zakretami a o śniegu to nawet nie mówię.Przednie kółko powinno być sterowane jak w Cessnie, samolot ma jechać tam gdzie ja chce, a nie gdzie on chce.
używanie hamulca na śliskiej nawierzchni, różnie się to może skończyć, a w tym samolocie bez tego ani rusz.
No chyba że ktoś w zimę nie lata. ;-/ bo ja tak ;-)