„Badania teoretyczne i eksperymentalne hamulca lotniczego z napędem elektrycznym" – obrona pracy doktorskiej
W dniu 17 stycznia 2018 roku (środa) odbędzie się publiczna obrona rozprawy doktorskiej mgr. inż. Pawła Grygorcewicza na temat: „Badania teoretyczne i eksperymentalne hamulca lotniczego z napędem elektrycznym – analiza konstrukcyjna”.
Obrona odbędzie się o godz. 11:00 w Instytucie Lotnictwa, Warszawa, Al. Krakowska 110/114 w sali konferencyjnej nr 4 w budynku Centrum Innowacyjnych Technologii Lotniczych i Kosmicznych X2.
Praca przedstawia zagadnienia związane z projektowaniem hamulca o napędzie elektrycznym. Autor szczególny nacisk położył na zagadnienia konstrukcyjne z racji zainteresowań oraz wypełnianych zadań, związanych z konstruowaniem podczas pracy w Instytucie Lotnictwa. Proces projektowania został przedstawiony od wstępnej fazy koncepcyjnej. Przeprowadzony w niej został przegląd istniejących rozwiązań, powstała wstępna koncepcja działania hamulca. Następnie istniejący model poddany został ulepszeniom, aż w końcu dostosowany został do goleni od samolotu I-23. Podczas zmian konstrukcji modelu 3D poddany został analizie MES, czyli optymalizacji wytrzymałościowej. W końcu powstał ostateczny model 3D, z którego wykonana została dokumentacja techniczna. W fazie finalnej powstał demonstrator hamulca i został przebadany w Laboratorium Podwozi Instytutu Lotnictwa.
PZL I-23 Manager (fot. Piotr Biskupski/Lotnictwo.net)
Wszystkie te zagadnienia konstrukcyjne pokazane zostały, biorąc na cel metodykę konstruowania i metody szukania rozwiązań znajdujące się w literaturze i czerpiące z doświadczenia konstruktora, jak również ludzi zajmujących się tą tematyką. Niemniej jednak autor zdaje sobie sprawę z ogromu tematu i możliwości pokazania w różnym stopniu zagadnień związanych z konstrukcją, dlatego przedstawione zostały te zagadnienia, które zostały uznane za najciekawsze i istotne z punktu widzenia autora. Również autor widzi lukę i brak prac zajmujących się tematyką dotyczącą głównie konstrukcji i metod projektowania.
W pracy przedstawiono porównanie hamulca elektrycznego z istniejącymi hamulcami hydraulicznymi oraz zagadnienia teoretyczne, związane z całym procesem lądowania samolotu.
Ważną częścią pracy było stworzenie, działającego demonstratora hamulca i porównanie go z hamulcami hydraulicznymi. Z tego względu badania hamulców o napędzie elektrycznym, zostały szczegółowo opisane. Sam przebieg badań, jak również parametry, sprzęt i analiza. Badania przeprowadzone zostały, w oparciu o metodykę badań, dotyczących hamulców o napędzie hydraulicznym.
Więcej informacji na stronie www.ilot.edu.pl
Komentarze