Przejdź do treści
Senat USA
Źródło artykułu

Przepisy dot. przemęczenia załóg dopiero w przyszłym roku

Zastępca Administratora Federalnych Władz Lotniczych USA ds. Bezpieczeństwa Lotnictwa Peggy Gilligan powiedziała, iż opóźnia się procedura wprowadzania nowych przepisów dotyczących przemęczenia pilotów i najprawdopodobniej zostaną one wdrożone na początku przyszłego roku.

Senator Byron Dorgan, Demokrata z Północnej Dakoty, przewodniczący podkomisji ds. lotnictwa oznajmił, że prawodawcy stracili cierpliwość do FAA, która na początku roku ogłosiła, że NPRM (Notice of Proposed Rulemaking) zostanie ustalony na jesieni po czym przedłużyła okres do końca roku.

Gilligan powiedziała podkomisji, że dzięki strategii zwalczania przemęczenia nowe przepisy nie pozwolą pilotom na drzemki w czasie lotu. "Nowa załoga musi pojawić się w pracy przygotowana do wykonywania zaplanowanych czynności służbowych," powiedziała. "Możemy wystarczająco opanować i złagodzić ich zmęczenie poprzez regulacje, tak by byli w pełni wydajni przez cały lot."

John Prater, prezes Stowarzyszenia Pilotów Liniowych, poruszył kwestię dojazdów pilotów. "Regionalni przewoźnicy tracą kontrakty i ludzie którzy przez 20 lat mieszkali w Cincinnati i mieli bazę na lokalnym lotnisku, teraz muszą dojeżdżać w nocy," powiedział Prater. Lecz Gilligan odpowiedziała, że ten problem może zostać rozwiązany nie przez nowe przepisy, ale raczej przez instrukcję FAA dla operatorów.

Przepisy mają odnosić się do takich kwestii jak wymiar dnia roboczego pilota, oraz liczba wykonywanych startów i lądowań, powiedziała Gilligan. W spotkaniu uczestniczyli także Basil Barimo ze Stowarzyszenia Transportu Lotniczego i William Voss z Fundacji Bezpieczeństwa Lotu.

Przetłumaczono na podstawie artykułu ze strony AvWeb.

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony