Poufny system zgłaszania informacji
Zmieniły się podstawy działania Zespołu do spraw dobrowolnego i poufnego systemu zgłaszania informacji mających wpływ na bezpieczeństwo lotów w lotnictwie cywilnym.
Zakres prac Zespołu określa obecnie Decyzja nr 21 Prezesa Urzędu lotnictwa Cywilnego z dnia 16 czerwca 2011 r.
Zgodnie z tą Decyzją celem pracy Zespołu jest zapewnienie prowadzenia dobrowolnego i poufnego systemu zgłaszania informacji mających wpływ na bezpieczeństwo lotów w lotnictwie cywilnym, o którym mowa w art. 135c ust. 1 ustawy z dnia 3 lipca 2002 r. – Prawo lotnicze.
System dobrowolnego i poufnego zgłaszania umożliwia zbieranie i analizowanie informacji o zaobserwowanych w lotnictwie cywilnym nieprawidłowościach, które nie wymagają zgłoszenia obowiązkowego, ale które zgłaszający odczuwa jako bieżące lub potencjalne zagrożenie bezpieczeństwa lotów.
Przedmiotem analiz będą wyłącznie te spośród zgłoszonych informacji, które nie będą wypadkami lub incydentami lotniczymi, ani zdarzeniami podlegającymi zgłaszaniu w ramach systemu obowiązkowego zgłaszania zdarzeń lotniczych, o którym mowa w art. 135a i 135b ustawy Prawo lotnicze.
***
Decyzja nr 21 Prezesa Urzędu lotnictwa Cywilnego z dnia 16 czerwca 2011 r. w sprawie powołania Zespołu do spraw dobrowolnego i poufnego systemu zgłaszania informacji mających wpływ na bezpieczeństwo lotów w lotnictwie cywilnym
Komentarze