Przejdź do treści
Źródło artykułu

Posiedzenie KZPP

W Urzędzie Lotnictwa Cywilnego odbyło się 50-te posiedzenie Komitetu Zarządzania Przestrzenią Powietrzną.  W posiedzeniu Komitetu, powołanego Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 12 września 2008 r. w sprawie Komitetu Zarządzania Przestrzenią Powietrzną oraz ustalenia zakresu jego działania (Dz. U. Nr 173, poz. 1074), uczestniczą przedstawiciele ministrów właściwych do spraw transportu i spraw wewnętrznych, Ministra Obrony Narodowej, Prezesa ULC, Dowódcy Sił Powietrznych i Polskiej Agencji Żeglugi Powietrznej oraz środowisk lotniczych – wg potrzeb, na zaproszenie Przewodniczącego Komitetu.

Podczas posiedzenia: 

  • Przedstawiono analizę wykorzystania warunkowych dróg lotniczych w 2009 roku. Materiały na których podstawie zaprezentowano zagadnienie, zostaną przekazane za pośrednictwem poczty elektronicznej uczestnikom posiedzenia poprzez Sekretarza Komitetu.
  • Komitet przygotował wnioski i propozycje z analizy wykorzystania elastycznych struktur przestrzeni powietrznej w 2009 roku. Komitet przedstawił dwie propozycje pisemnych wystąpień zmierzających do uporządkowania problemu nieefektywnego zarządzania polską przestrzenią powietrzną.
  • Pierwsze pismo do Dowódcy Sił Powietrznych stanowiące prośbę Komitetu o zwrócenie uwagi osobom, które planują rezerwację TSA, o wcześniejsze przemyślenie swoich decyzji, przeanalizowanie warunków pogodowych etc. zanim dokonają rezerwacji. W przeciwnym razie dochodzi do sytuacji, w których rezerwowana przestrzeń jest niewykorzystana. Drugą kwestią, która poruszona będzie w powyższym wystąpieniu, będzie analiza konieczności istnienia niektórych stref TSA, np. tych, które są prawie w ogóle nie wykorzystywane. Drugie pismo skierowane zostanie do Prezesa Urzędu Lotnictwa Cywilnego. Komitet zwróci się z prośbą o analizę konieczności istnienia ATZ wszędzie tam, gdzie nie jest zapewniana lotniskowa służba informacji powietrznej. KZPP w powyższym piśmie zwróci również uwagę Prezesa Urzędu na certyfikację wszystkich podmiotów, które zapewniają lotniskowe służby informacji powietrznej albowiem bez pozytywnego przebycia procesu certyfikacji działają one, w myśl przepisów, nielegalnie. Ponadto Komitet zwrócił uwagę na konieczność organizowania w przyszłości konsultacji (konferencji, seminariów etc.) z udziałem organizatorów lotów wojskowych jednostek lotniczych.
  • Przedstawiono sprawozdanie z działalności KZPP za rok 2009. Sekretarz KZPP poinformował członków Komitetu o uzgodnionym wstępnie sprawozdaniu i wniesieniu uwag z wewnętrznego procesu uzgodnień. Sprawozdanie, po ostatecznym zaakceptowaniu przez członków KZPP i podpisaniu na następnym posiedzeniu, zostanie przekazane do podpisu Prezesowi Urzędu Lotnictwa Cywilnego, a następnie rozesłane do ministrów – zgodnie z regulaminem.
  • Przedstawiono bieżącą informację na temat prac nad ustanowieniem Baltic FAB. Poinformowano, że 26.02.2010 r. minął termin składania odwołań w sprawie przetargu na wykonanie Studium Wykonalności Baltic FAB. Wiadomo, że do momentu niniejszego posiedzenia wpłynęło jedno odwołanie.
  • Uzupełniono Protokół z 49. posiedzenia Komitetu. W punkcie 2. Protokołu pominięto, poruszaną w dyskusji, propozycję ustanowienia lotniska Okęcie koordynowanym portem lotniczym w myśl prawa wspólnotowego, gdyż w przypadku lotniska użytku publicznego, jest to jedyna legalna droga do wyeliminowania w godzinach szczytu lotów negatywnie wpływających na przepustowość lotniska. 

Termin kolejnego posiedzenia KZPP został ustalony na 26 marca 2010 r. (piątek), na godzinę 11:00. Miejscem posiedzenia będzie siedziba Urzędu Lotnictwa Cywilnego.


 

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony