Przejdź do treści
Źródło artykułu

Odpowiedź GA na proponowane przez FAA zmiany w szkoleniu pilotów

Z końcem listopada minął termin składania komentarzy do zaproponowanych przez przez Federalną Administrację Lotnictwa USA (FAA) zmian w zasadach szkolenia lotniczego. Do tego czasu wpłynęło prawie 400 uwag. Krajowe Stowarzyszenie Instruktorów Lotu (NAFI) oznajmiło, iż 16 propozycji zmierza w odpowiednim kierunku, ale wymagają jeszcze dopracowania.

"Niektórym z proponowanych zmian brakuje szczegółów koniecznych do wprowadzenia ich w życie," powiedział dyrektor generalny NAFI, Jason Blair. "Inne, zamiast zwiększać bezpieczeństwo, zaniżają poziom umiejętności lotu i doświadczenie jakie uczniowie powinni zdobyć poprzez swoje treningi. Uważamy również, iż dalsza praca nad niektórymi propozycjami jest konieczna zanim zostaną wprowadzone przepisy końcowe."

Stowarzyszenie AOPA zabrało głos w tej sprawie twierdząc, że członkowie chcieliby przeanalizować spis wymogów dotyczących certyfikatu pilota komercyjnego, oraz postulują aby niektóre ze zmian posuwały się jeszcze dalej. Stowarzyszenie Samolotów Eksperymentalnych (EAA) oznajmiło, iż zgadza się z większością propozycji, ale jest przeciwne niektórym zmianom dotyczącym użytkowników samolotów odrzutowych, które wyraźnie zostały zaadresowane do grupy VLJ (Very Light Jet).

Zaproponowane zmiany to m.in.:

  • aplikanci na pilotów komercyjnych, zarówno na samoloty jedno, jak i wielosilnikowe, w zamian
  • za 10 godzin kompleksowego szkolenia lotniczego na samolocie, będą odbywać 10 godzinne zaawansowane szkolenie na przyrządach;
  • szkoły lotnicze będą wyłączone z wymogu posiadania pomieszczeń szkoleniowych, jeśli będą oferowały szkolenie teoretyczne przez Internet;
  • uczniowie będą mogli w tym samym czasie szkolić się do licencji PPL i zdobywać uprawnienia do lotów na przyrządach;
  • definicja "kompleksowego samolotu" zmieni się włączając w nią samoloty wyposażone w silniki FADEC (Full Authority Digital Engines Control),
  • na terenie Stanów Zjednoczonych ułatwione zostanie wydawanie certyfikatów pilotom z zagranicy;

FAA uważa, iż te zmiany pozwolą ograniczyć liczbę zbędnych przepisów, będących jedynie ciężarem, dla tych których dotyczą.

Przetłumaczono na podstawie artykułu ze strony AvWeb.

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony